تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۵۳۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحات ظریف درباره رایزنی‌هایش در نیویورک
وزیر امور خارجه در پایان دیدارهای رسمی روز ششم سفر به مجمع عمومی سازمان ملل، از دیدار با 30 مقام خارجی در مدت حضور در نیویورک خبر داد
وزیر امور خارجه در پایان دیدارهای رسمی روز ششم سفر به مجمع عمومی سازمان ملل، از دیدار با 30 مقام خارجی در مدت حضور در نیویورک خبر داد و گفت: همه این افراد بر ضرورت رعایت برجام و مذاکره ناپذیر بودن آن تاکید داشتند.
 
محمدجواد ظریف شامگاه جمعه به وقت محلی افزود: یکی از امکاناتی که اجلاس سالانه مجمع عمومی برای دولت ها فراهم می کند این است که تعداد زیادی از روسای کشورها و وزرای خارجه به طور همزمان در ملل متحد حضور دارند و فرصت خوبی است تا با کمترین هزینه و صرف کمترین وقت، ملاقات هایی داشته باشند.
 
وی ادامه داد:رئیس جمهوری ملاقات های زیادی داشتند، چهار ملاقات با رئیس جمهوری، 6 ملافات با نخست وزیران و دیداری با دبیرکل داشتند.
 
وزیر امور خارجه اضافه کرد: در این چند روز که من اینجا بودم، فکر می کنم 30 ملاقات داشتم. درباره روابط دوجانبه و درباره مسایل منطقه ای صحبت های خوبی شد به خصوص شرایط در سوریه، یمن و وضعیت بد مسلمانان روهینگیا صحبت شد.
 
ظریف به دیدارهای روز جمعه خود هم اشاره کرد و ادامه داد: امروز صحبتی با رئیس کمیته صلیب سرخ درباره وضعیت انسانی در روهینگینا، سوریه و یمن داشتیم و همین طور بحث های مربوط به برجام. ضرورت رعایت و غیرقابل مذاکره بودن برجام را همه طرف ها با اصرار مطرح کردند.
 
وی اضافه کرد: در روزهای آینده علاوه بر ادامه ملاقات هایی که خواهد بود، بار دیگر با دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و تعدادی از وزرای خارجه دیدار داشتیم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: همین طور فرصتی فراهم خواهد شد تا با تعدادی از اعضای موسسات مطالعاتی، مجامع فکری و نخبگان سیاسی ایالات متحده گفت وگو داشته باشیم؛ مخصوصا سیاست های دولت کنونی آمریکا که مورد حمایت جامعه و نخبگان آمریکا نیست.
 
ظریف تاکید کرد: ضرورت دارد هم درباره شرایط سیاسی جمهوری اسلامی و هم درباره سیاست های آمریکا روشنگری شود.
 
 محمدجواد ظریف روز یکشنبه برای همراهی رئیس جمهوری و حضور در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک آمد.
 
براساس پیش بینی انجام شده، وزیر خارجه تا پنجشنبه در نیویورک خواهد بود و دیدارهای دوجانبه و حضکور در برخی مجامع بین المللی ادامه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار