تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۵۳۴۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تشریح کرد:
آخرین وضعیت گزینه‌های تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در وزارت بهداشت
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به مطرح شدن شش گزینه برای تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: رئیس جدید این دانشگاه با هماهنگی وزیر و استاندار از میان این هفت نفر انتخاب می‌شود.

دکتر علی‌حسین حسین‌زاده در خصوص آخرین وضعیت انتخاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اظهار کرد: در حال حاضر هفت گزینه برای تصدی ریاست این دانشگاه مطرح شده‌اند که هر هفت نفر از افراد محترم، خوب و باسابقه در این حوزه هستند و مصاحبه از این گزینه‌ها در وزارت بهداشت انجام شده است.

وی ادامه داد: معمولا وزیر بهداشت در خصوص انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی با استاندار هماهنگی می‌کند. اما البته در دوره قبل که دکتر ایدنی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انتخاب و منصوب شدند، این هماهنگی با استاندار وقت انجام نشده بود. در این دوره با هماهنگی وزیر و استاندار، رئیس این دانشگاه انتخاب خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: رئیس جدید این دانشگاه باید موضوع ثبت علمی این دانشگاه را به عنوان یکی از اولویت‌های خود مدنظر قرار دهد. انتظار بسیار مهم ما از رئیس جدید، ارتقای سطح علمی دانشگاه و گسترش آزمایشگاه‌ها و حوزه‌های مختلف این دانشگاه است.

حسین‌زاده عنوان کرد: همچنین در حوزه بهداشت و درمان از رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز انتظار می‌رود در راستای طرح تحول سلامت، طوری عمل کند که شاهد خدمات بیشتری به مردم محروم و ارتقای کیفی بیمارستان‌ها از نظر سطح بهداشتی باشیم.

وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود رئیس جدید این دانشگاه، همتی به خرج دهد و در مناطق محروم‌تر، خدمات بهداشتی و درمانی را بیشتر ارائه دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص بیان کرد: پس از اجرای طرح بیمه سلامت، اکثر افراد دارای سطوح درآمدی پایین با توجه به پرداخت بیشتر هزینه‌های درمانی توسط بیمه‌ها به بیمارستان‌ها مراجعه کردند و به تبع آن اکنون حجم امکانات بیمارستان‌ها از نظر تعداد پرستار، اتاق جراحی، تختخواب و ... کفاف این حجم مراجعه را نمی‌دهد.

حسین‌زاده اظهار کرد: فردی که قرار است ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز را به عهده بگیرد باید نگاه ویژه‌ای به سطح رضایت اجتماعی از بهداشت و درمان استان داشته باشد. اکنون سطح رضایت اجتماعی از خدمات بهداشتی و درمانی در حد متوسط است و امید است با نگاه ویژه رئیس جدید به سطح خوب ارتقا یابد.

به گزارش ایسنا؛ در پی استعفای دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از این سمت و موافقت وزیر بهداشت با استعفای ایدنی، هفت نفر شامل دکتر خدادادی، دکتر مطلق، دکتر خاتمی‌نیا، دکتر نظری، دکتر بوستانی، دکتر رفیعی و دکتر فقهی برای تصدی ریاست این دانشگاه به عنوان گزینه مطرح شدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار