تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۳۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی برداشت 20 هزار تن خرما در شهرستان کارون
برداشت خرمای استعمران از 20شهریورماه در کارون آغاز شده و تا حدود 20 روز آینده نیز ادامه دارد
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کارون با اشاره به آغاز برداشت خرمای استعمران در این شهرستان گفت: برداشت خرمای استعمران از 20شهریورماه در کارون آغاز شده و تا حدود 20 روز آینده نیز ادامه دارد.

ناصر حسین پور اظهار کرد:سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان حدود 2هزار و 800 هکتار است که از این میزان، حدود 2هزار و 600 هکتار آن بارور و سایر آن‌ها نخل‌های جوان هستند.

وی افزود: کشاورزان شهرستان از حدود 10 روز گذشته کار برداشت خرمای استعمران را آغاز کرده‌اند و این برداشت تا حدود 20 روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر اداره جهاد کشاورزی کارون با بیان این‌که سه مرکز خرید خرما در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: اگر کشاورزان خرمای خود را تا مراکز خرید حمل کنند، هر کیلو خرما تا حدود 2هزار 100تومان از آن‌ها خریداری خواهد شد اما مراکز خرید پول کشاورزان را به صورت نسیه به آن‌ها می‌دهند.

حسین پور عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم که امسال از نخلستان‌های کارون حدود 20 هزار تن خرما برداشت شود. امسال عملکرد محصولات بسیار خوب بوده و در هر هکتار حدود 7 یا 8 تن خرما برداشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: خرمای استعمران یکی از انواع خرمای تولیدی در شهرستان است که بخشی از آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود و دارای کیفیت بسیار مطلوبی است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار