تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۵۳۴۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:
خارج سازی سومین مغروقه از اروند رود در سال جاری
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی سومین مغروقه از اروند رود در سال جاری خبر داد
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی سومین مغروقه از اروند رود در سال جاری خبر داد.

عادل دریس امروز اظهار کرد: این مغروقه از نوع یدک کش که 35 متر طول، 8 متر عرض و 5/3 متر ارتفاع دارد از مقابل کشتی سازی اروندان 2 واقع در اروندرود خارج سازی شد.

به گفته وی خارج سازی این مغروقه که یکی از مغروقه‌های نیمه سخت اروند رود به شمار می آید به مدت یک ماه و نیم به طول انجامید.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه این مغروقه نوزدهمین مغروقه از عملیات پروژه خارج سازی 39 فروند مغروقه اروند رود محسوب می شود افزود: عملیات خارج سازی این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال از شهریور ماه سال گذشته آغاز شد.

دریس یادآور شد: از سال 72 تاکنون 181 فروند مغروقه از رودخانه‌های اروند و کارون خارج سازی شده که شامل 56 فروند مغروفه از اروند رود و 125 فروند مغروقه از کارون است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر مراحل عملیات خارج سازی مغروقه ها را  ساید اسکن و شناسایی موقعیت مغروقه، عملیات غواصی، گل شویی، لایروبی محدوده اطراف مغروقه و برشکاری زیر آب در صورت نیاز، بیرون کشیدن لاشه مغروقه از آب و حمل آن تا محل نگهداری در بندرخرمشهر عنوان کرد.

دریس با بیان اینکه خارج سازی مغروقه‌های اروندرود یک امر حیاتی برای ارتقای ایمنی تردد شناورها در این رودخانه است افزود: شناورسازی مغروقه‌ها در اروند رود مقدمه لایروبی آن محسوب می‌شود که این مسئله از سوی وزارت امورخارجه و سازمان بنادر و دریانوردی با طرف عراقی در دست پیگیری است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار