تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۵۳۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان خبرداد:
وجود درخواست‌های فراوان برای ساخت صنایع تبدیلی در خوزستان
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به وجود درخواست‌های فراوان برای ساخت واحدهای صنایع تبدیلی در خوزستان، گفت: با توجه به این موضوع ما روزانه بیش از 12 مجوز شامل موافقت اصولی، پروانه ساخت و پروانه بهره‌برداری برای این نوع از صنایع در استان می‌دهیم.
 
سید عباس موسوی اظهار کرد: ‌برای صدور مجوز در بحث صنایع تبدیلی ابتدا درخواستی به سازمان ارائه می‌شود که باید با آن درخواست موافقت اصولی انجام بگیرد.
 
وی افزود: هر شخص با هر طرحی به سازمان مراجعه کند، فقط کافی است تا بحث‌های فنی طرح خود را توجیه کند و پس از با آن طرح موافقت اصولی خواهد شد تا فرد با مراجعه به سایر ادارات، مجوزهای نهایی طرح خود را دریافت کند.
 
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: پس دریافت تمام استعلام‌ها و صدور سایر مجوزها، سازمان جهاد کشاورزی به فرد درخواست کننده مجوز احداث واحد صنایع تبدیلی می‌دهد. این مجوز فقط برای یکسال اعتبار دارد و در طول آن یکسال، اگر مشکلی برای توجیه طرح به وجود نیاید و طرح ساخته شود به طرح پروانه بهره‌برداری داده خواهد شد.
 
موسوی با اشاره به این‌که روزانه بیش از 12 مجوز شامل موافقت اصولی، پروانه ساخت و پروانه بهره‌برداری برای این نوع از صنایع در استان توسط سازمان صادر می‌شود، ادامه داد: این سه مجوزی که از سوی سازمان صادر می‌شود، روزانه بیش از 12 مورد است و متقاضی نیز در این زمینه بالاست. ممکن است از 12مجوز صادر شده 3 تا 4 مورد آن به نتیجه نهایی برسد زیرا برخی از طرح‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند و طرح را نیمه کاره رها می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که سالانه 6 تا 7 مجوزی که برای احداث واحدهای صنعتی ارائه شده است، به نتیجه نهایی و بهره‌برداری می‌رسند، گفت: ساخت طرح‌های صنعتی هزینه‌بر و زمانبر بوده و ممکن است چندین سال طول بکشد تا یک واحد صنعتی احداث شود و این مساله باعث می‌شود تا برخی از مجوزها منجر به ساخت و تکمیل نهایی نشود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار