تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۵۳۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض سپرده گذاران تعاونی وحدت (آرمان سابق) دراهواز
جمعی از سپرده گذاران تعاونی وحدت (آرمان سابق) در اهواز برای دومین روز در هفته جاری در اعتراض به تعیین تکلیف نشدن قطعی حساب های خود تجمع کردند
در حدود 70 نفر از سپرده گذاران تعاونی وحدت ( آرمان سابق) صبح روز یکشنبه در ابتدا در مقابل یکی از موسسات اعتباری توسعه در اهواز تجمع کردند که پس از درگیری بین سپرده گذاران و کارکنان در مقابل ساختمان موسسه ملل تجمع کردند.

سپرده گذاران خواهان پاسخگویی مدیر شعبه و مسئولان استانی هستند اما کسی پاسخگوی آنها نبوده است.

یکی از سپرده گذاران تعاونی وحدت (آرمان سابق) که خواست نام وی برده نشود بیان کرد: مدیر عامل موسسه ملل با سپرده گذاران تعاونی وحدت در استان نشستی داشت که مقرر شد تمامی سپرده های صاحبان حساب این تعاونی را پرداخت کند و همچنین گفت برای پرداخت سپرده ها کارت های حساب صادر شده است.

وی گفت: مدیر عامل موسسه ملل به وعده خود عمل نکرد و موسسه ملل اعلام کرده که قرار است به سپرده های تا سقف 30 میلیون ریال پول پرداخت شود.

این سپرده گذار در تعاونی وحدت بیان کرد: سپرده گذاران تمامی پول خود را پس از گذشته چهارماه بسته بودن حساب های خود می خواهند.

وی گفت: همچنان پیام واریز سود به حساب های ما ارسال می شود اما به سپرده گذاران اعلام شده که سود سپرده ها تا تاریخ 31 فروردین امسال به سپرده گذاران تعلق می گیرد.

موسسه ملل در اطلاعیه شماره چهار خود و آخرین اطلاعیه ای که صادر کرده عنوان داشته که پیرو اطلاعیه های قبلی این موسسه در خصوص ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه شورای پول و اعتبار برای واگذاری مدیریت دارائی ها و بدهی های تعاونی اعتبار منحله وحدت به موسسه اعتباری ملل، با توجه به بررسی انجام شده در تمامی شعب آن تعاونی و کسب مجوزات لازم از مقامات ناظر موسسه اعتباری ملل از سپرده گذارانی که مانده سپرده آنها در پایان روز 31 فروردین 1396 تا سقف 30 میلیون ریال بوده دعوت می شود با در دست داشتن مدارک خود به شعب افتتاح کننده حساب در تعاونی منحله وحدت مراجعه کنند.

بر اساس جدول زمان بندی که در این اطلاعیه آمده است از تاریخ 12 مهر جاری بر اساس حروف الفبای اسمی سپرده گذاران این پرداختی انجام می شود.

از ابتدای خرداد امسال حساب سپرده گذاران تعاونی وحدت (آرمان سابق) به دستور بانک مرکزی مسدود شد و هنوز پس از گذشت چهار ماه اقدامی برای پرداخت پول صاحبان حساب انجام نگرفته است.

صاحبان حساب این تعاونی مالی بارها در خوزستان دست به تجمع و راهپیمایی کرده و درمواردی به خشونت نیز کشیده شد اما همچنان این مشکل حل نشده است.

از ابتدای تیر امسال شعب تعاونی وحدت (آرمان سابق) در خوزستان بسته شدند که از ابتدای مرداد پس از دستور بانک مرکزی مبنی بر ادغام موسسه ملل و تعاونی وحدت، شعب این تعاونی مجدد کار خود را آغاز کردند.

سپره گذاران تعاونی وحدت (آرمان سابق) در سردرگمی و نبود پاسخگویی مسئولان به سر می برند و نگران از دست دادن سپرده های خود هستند.

از سال 1394 بانک مرکزی فعالیت موسسه آرمان را غیرمجاز عنوان کرد و مقرر شد که این موسسه با موسسه توسعه ادغام شود که در اسفند سال 1395 تفاهم نامه ادغام موسسه توسعه و آرمان منعقد شد.

در فروردین امسال موسسه توسعه به طور یکطرفه تفاهم نامه ادغام این 2 موسسه را فسخ کرد و این موضوع باعث شد که بانک مرکزی به دلیل غیرمجاز بودن فعالیت این تعاونی اعتباری، حساب سپرده گذاران آن را مسدود کند.

تعاونی اعتبار وحدت (آرمان سابق) در خوزستان 34 شعبه و در اهواز 14 شعبه دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: موسسه آرمان
:
:
:
آخرین اخبار