تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۵۳۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک کارآفرین برتر خوزستانی:
حمایت از کارآفرینان کلید حل مشکل اشتغال است
باید از بخش کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی حمایت شود تا شاهد حل مشکل اشتغال در کشور باشیم زیرا در غیر اینصورت مشکل اشتغال کشور همچنان پابرجا خواهد بود و بیشتر نیز خواهد شد
یک کارآفرین نمونه با بیان این‌که کلید حل مشکل اشتغال حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان است، گفت: باید از بخش کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی حمایت شود تا شاهد حل مشکل اشتغال در کشور باشیم زیرا در غیر اینصورت مشکل اشتغال کشور همچنان پابرجا خواهد بود و بیشتر نیز خواهد شد.
 
مجید علیزاده اظهار کرد: با توجه به این‌که مقام معظم رهبری چندین سال بر روی بحث اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاکید دارند، اگر بخواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم باید از بخش تولید و کارآفرینی حمایت شود.
 
وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است و این اقتصاد اگر بخواهد پویا باشد، باید از کارآفرینی و همچنین از اشخاصی که اقدام به کارآفرینی می‌کنند، حمایت شود.
 
این کارآفرین تصریح کرد: کارآفرینی می‌تواند، کارآفرینی شخص برای خود باشد نه این‌که یک فرد برای هزار نفر ایجاد اشتغال کند و هر کسی که بتواند حتی برای خودش شغل ایجاد کند، یک کارآفرین است.
 
علیزاده عنوان کرد: کارآفرین فقط تولیدکننده نیست و می‌تواند در بخش‌های خدماتی نیز فعالیت کند. در بخش خدمات زیربخش‌های فراوانی وجود دارد که در کشورهای پیشرفته دنیا به خوبی فعال هستند و بیش از 50 درصد مشکل اشتغال در آن کشورها را بخش خدمات حل کرده است.
 
وی اظهار کرد: باید از بخش کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی حمایت شود تا شاهد حل مشکل اشتغال در کشور باشیم زیرا در غیر اینصورت مشکل اشتغال کشور همچنان پابرجا خواهد بود و بیشتر نیز خواهد شد.
 
این کارآفرین بیان کرد: بانک‌ها، بخش‌های اقتصادی و اداری باید همکاری و حمایت لازم را از تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور داشته باشند. در این زمینه بانک‌ها باید تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار کارآفرین و تولیدکننده قرار دهند تا آن‌ها بتوانند چرخ اقتصاد را بچرخانند.
 
علیزاده با بیان این‌که در کشور، کارآفرینان برای آغاز کار خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند، عنوان کرد: یک کارآفرین زمانی که می‌خواهد ایده خود را پیاده کند تا کارآفرینی کند، کسی از او حمایت نمی‌کند و به ایده کارآفرین نیز بها داده نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: کارآفرین مانند کودکی است که می‌خواهد راه رفتن را آغاز کند و اگر دست آن کودک گرفته نشود، مرتبا به زمین می‌خورد اما اگر دست کارآفرین گرفته شود و از او حمایت شود، می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و به حل مشکل اشتغال کمک کند.
 
این کارآفرین خاطرنشان کرد: وقتی کارآفرین می‌خواهد کار خود را آغاز کند، باید از او حمایت شود و زمانی که کارآفرین موفق شده، حمایت از او اثری چندانی ندارد و خیلی موردنیاز کارآفرین نیست.
 
مجید علیزاده، مدیرعامل شرکت رهیاب کار جنوب امسال به عنوان جهادگر اقتصادی موفق کشور شناخته شد. وی همچنین ۲۹شهریورماه امسال نیز به عنوان چهره ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران در هشتمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران معرفی شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار