تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۵۳۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زبانه‌های آتش در پیکره نیمه جان تالاب میانگران تمامی ندارد
نیزارهای تالاب میانگران ایذه، پس از چند روز آرامش ، دوباره شعله ور شدند
زبانه‌های آتش در پیکره نیمه جان تالاب میانگران تمامی نداردنیزارهای تالاب میانگران ایذه، پس از چند روز آرامش ، دوباره شعله ور شدند.

فرماندار ایذه یکشنبه گفت: امروز بار دیگر شاهد وقوع آتش سوزی در سطح نیزارهای زیستگاه طبیعی تالاب میانگران بودیم.

محسن بیرانوند اظهار کرد: دوستداران‌ محیط زیست، نیروهای محیط زیست و آتش نشانی برای خاموش نمودن تالاب به محل عازم شده اند.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است، افرود: با توجه به آتش سوزی های متعدد در یک ماه اخیر، احتمال دخالت عوامل انسانی با مقاصد سودجویانه وجود دارد.

رییس شورای تامین شهرستان ایذه با اعلام‌ خبر تصویب نصب بنچ مارک تا دو هفته ی آینده و ‌مشخص شدن حریم تالاب تصریح‌ کرد: در‌صورت دخالت عوامل انسانی با آسیب زنندگان به طبیعت برخورد جدی می کنیم .

بیرانوند با بیان اینکه حفظ محیط زیست و تالاب میانگران از اولویت های مهم شهرستان ایذه می باشد،عنوان کرد: در حال پیگیری‌های لازم ‌برای شروع مطالعات برای ثبت این تالاب در‌کنوانسیون رامسر هستیم،پس از نهایی شدن کار ، اطلاعات را در اختیار مردم قرار می دهیم.

تالاب میانگران درجنوب غربی کوهپایه زاگرس و در فاصله یک و نیم کیلومتری شهرستان ایذه در شمال شرقی استان خوزستان واقع شده‌است.

این تالاب که از تالاب‌های مطرح ایران می‌باشد که 2500 هکتار وسعت دارد که در فصول پرآب سال به ویژه زمستان وسعت آن به بیش از 3000 هکتار و در سالهای کم باران وسعت آن به کمتر از 2500 هکتار نیز می‌رسید.

این تالاب در چند سال اخیر بارها توسط افراد سودجو‌ با غرض تصرف، طعمه حریق عمدی ‌شده‌ است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار