تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۵۳۵۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دربی سرخابی های فوتبال خوزستان؛ جواز ورود فولاد به جمع مدعیان یا احیای دوباره استقلال
تیم های فولاد و استقلال خوزستان در چارچوب مسابقات هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف یکدیگر خواهند رفت
تیم های فولاد و استقلال خوزستان در چارچوب مسابقات هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

درهفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور دو تیم فولاد و استقلال خوزستان از ساعت 17:30 روز سه شنبه چهارم مهرماه به مصاف هم خواهند رفت که این دیدار نهمین تقابل دو تیم به شمار می رود.

* فولاد خوزستان

تیم فولاد خوزستان با 13 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار دارد و به شدت در تعقیب تیم های پارس جنوبی و پرسپولیس است. تیم پورموسوی فصل را بسیار ضعیف آغاز نمود اما هر آنچه از آغاز فصل گذشت، این تیم خود را بیش از پیش بهترنشان داد و حال توانایی آن را دارد تا با پیروزی مقابل استقلال خوزستان، خود را به عنوان یک مدعی اصلی مطرح کند بر خلاف تیم استقلال خوزستان که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند، تیم سرخ پوش شهر اهواز هیچگونه مسئله و مشکل مالی خاصی ندارد و با قدرت در حال ساخت تیمی جدید با بازیکنان کم نام و نشان است.

اوج درخشش سرخ پوشان به بازی گذشته آن ها مقابل نفت آبادان باز می گردد که در آن بازی، فولاد موفق شد در بیرون از خانه با نتیجه یک بر صفر بر نفتی ها غلبه کند و گام بلندی برای موفقیت بیشتر خود در این فصل بردارد. نکته مهم دیگر در خصوص فولاد خوزستان، شکست ناپذیری این تیم از هفته پنجم به بعد است، فولاد پس از شکست یک بر صفر مقابل پیکان در هفته پنجم تا به حال طعم شکست و تساوی را نچشیده و در 2 هفته گذشته تیم های قدرتمند سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان را از پیش رو برداشته است حال باید دید روند پیروزی های این تیم ادامه خواهد داشت یا خیر.

ستاره بی چون و چرای امروز فولادی ها بدون شک، آرش افشین می باشد که روند رو به رشد خود را به خوبی ادامه داده و از زمان حضور دوباره اش در فولاد، جان تازه ای به خط حمله این تیم داده است. همچنین فرم خوب علی اصغر عاشوری و عبدالله ناصری و بازی مهندسی ایمان مبعلی در کنار عملکرد خوب عبداله کرمی و ایوب والی در خط دفاع و واکنش های دیدنی حامد لک و احسان مرادیان دو سنگربان سرخپوشان، کار را برای هر رقیبی مشکل ساز می کند.

* استقلال خوزستان

استقلال خوزستان هم اکنون با 6 امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد. شاگردان عبداله ویسی از آغاز لیگ هفدهم تاکنون با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرده اند، از مشکلات مالی گرفته تا حواشی اطراف این تیم که باعث شده قهرمان دو فصل گذشته لیگ برتر، اکنون در قعر جدول قرار داشته باشد گرچه هنوز ابتدای فصل است و بازیکنان جدید این تیم به مرز هماهنگی کامل نرسیده اند لذا باید منتظر ماند تا در آینده تیم آبی پوش شهر اهواز چه از پیش خواهد برد. استقلال خوزستان در آخرین بازی خود، در چارچوب مسابقات لیگ برتر در هفته هفتم به مصاف سپیدرود رشته رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد. آبی های خوزستان در هفته ششم مقابل ذوب آهن به میدان رفتند که با دریافت شش گل سنگین ترین شکست یک تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر را رقم زدند. با خروج بازیکنانی نظیر محمد طیبی، حسن بیت سعید، رحیم زهیوی، علی اصغر عاشوری، مهدی مومنی، آرش افشین و مهدی زبیدی از تیم استقلال خوزستان شاکله اصلی این تیم از بین رفت و مشکلات مالی آبی ها باعث شد که بازیکنان سرشناس کشور از حضور در این تیم صرف نظر کنند. ویسی که در هفته سوم به خوبی ضعف تیمش را شناسایی کرد سریع دست به کار شد و با جذب دو مهاجم برزیلی و گرجستانی خط حمله خود را تقویت کرد تا تیمش در امر گلزنی موفق تر ظاهر شود.

استقلال خوزستان برای دوباره مطرح کردن خود به عنوان یک مدعی، به شدت نیازمند کسب سه امتیاز این دیدار خواهد بود و باید دید چه اتفاقاتی برای استقلال خوزستان در دربی اهواز خواهد افتاد.

دو تیم فولاد و استقلال خوزستان در حالی روز سه شنبه به مصاف یکدیگر خواهند رفت که در هشت تقابل اخیرشان، شش برد سهم سرخ پوشان فولادی و 2 برد از آن استقلالی ها شده است که نکته جالب توجه در دربی سرخابی های خوزستان این است که هیچ کدام از دیدارهای دو تیم با نتیجه تساوی به پایان نرسیده است.

در نهمین دربی سرخابی های فوتبال خوزستان آرش افشین، رحیم زهیوی، علی اصغر عاشوری، پیمان شیرزادی، فرزاد جعفری و فرشاد جانفزا همگی فصل گذشته پیراهن تیم استقلال خوزستان را به تن داشتند همچنین میثم دورقی، حکیم نصاری 2 بازیکن حال حاضر تیم استقلال خوزستان سابقه پوشیدن پیراهن سرخ پوشان فولادی را در کارنامه دارند.

در ادامه نگاهی گذرا خواهیم انداخت به نتایج و گلزنان هشت بازی قبلی بین فولاد و استقلال خوزستان:

فصل 93-92
بازی رفت: فولاد خوزستان 3 – استقلال خوزستان 2
فرزاد حاتمی، بختیار رحمانی و سروش رفیعی (فولاد) - میلاد میداودی و مهدی خیری‌ (استقلال)
بازی برگشت: استقلال خوزستان 0 – فولاد خوزستان 2
اسماعیل شریفات 2 گل (فولاد(
فصل 94-93
بازی رفت: فولاد خوزستان 1 – استقلال خوزستان 0
یوسف وکیا (فولاد)
بازی برگشت: استقلال خوزستان 0 – فولاد خوزستان 3
مهدی بدرلو و آلویس نونگ 2 گل (فولاد)
فصل 95-94
بازی رفت: فولاد خوزستان 0 – استقلال خوزستان 2
حسن بیت‌ سعید و فرشاد جانفزا (استقلال خوزستان)
بازی برگشت: استقلال خوزستان 0 – فولاد خوزستان 1
ماتیاس چاگو (فولاد)
فصل 96-95
بازی رفت: استقلال خوزستان 0 – فولاد خوزستان 1
ساسان انصاری (فولاد)
بازی برگشت: فولاد خوزستان 1 – استقلال خوزستان 3
ساسان انصاری (فولاد) - مهدی مومنی، آلویس نانگ و حسن بیت سعید ( استقلال خوزستان)
گفتنی است تیم صنعت نفت آبادان دیگر نماینده خوزستان در این هفته از رقابت ها می بایست به مصاف تیم پرسپولیس تهران برود اما به دلیل حضور این تیم در جام باشگاه ها آسیا این بازی به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اعلام خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار