تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۵۳۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند:
برنامه اصلی منطقه آزاد اروند خدمات رسانی به مردم این منطقه است
از آغاز به کار منطقه آزاد اروند در گذشته 30 درصد کار فیزیکی انجام شده بود اما طی این چهار سال 70 درصد کار فیزیکی انجام شده است
خوزنیوز: قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: طی چهار سال گذشته در منطقه آزاد اروند 70 درصد کارهای فیزیکی انجام شده است.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، عبدالله کعبی ، امروز دوشنبه در گفت گوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز آبادان با موضوع تردد بدون ویزا اتباع عراقی در این منطقه ، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) ،عنوان کرد: برنامه اصلی منطقه آزاد اروند خدمات رسانی به مردم این منطقه است
وی افزود :از آغاز به کار منطقه آزاد اروند در گذشته 30 درصد کار فیزیکی انجام شده بود اما طی این چهار سال 70 درصد کار فیزیکی انجام شده است.

وی ادامه داد : ما در برابر مردم عزیز و شریف آبادان و خرمشهر احساس دین و تکلیف میکنیم و باید با کمک همه دستگاه های اجرایی به مردم خدمت کنیم.

کعبی با اشاره به پروژه های عمرانی انجام شده در این منطقه ، اظهار داشت : در بحث عمران شهری و خدمات شهری و زیر ساختی کارهای بسیار زیادی انجام شده است.

وی افزود: با حضورمشاوررییس جمهورو دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از کارخانه فولاد کاوه بازدید شد که این کارخانه از ماه آینده آغاز به کار می کند و روزانه 600 هزار تن فولاد تولید خواهد کرد و همچنین در این کارخانه حدود 600 نفر بصورت مستقیم مشغول بکار می شوند.

وی ادامه داد: کارخانه فولاد جهان آرا هم نیز با روزانه یک میلیون 200 هزار تن تولید فولاد و اشتغال زایی 2000 نفر بصورت مستقیم از ماه آینده آغاز بکار میکند.

قائم مقام منطقه آزاد اروند، توسعه اقتصادی در آبادان و خرمشهر از اهداف اصلی این سازمان خواند و گفت : امروز ما با آمریکا در حال برابری هستیم و انتقاد های بیهوده باعث ایجاد نا امیدی و یاس می شوند و همچنین کسانی که انتقاد می کنند انتقادشان می بایست منصفانه باشد و ما نیز از انتقادهای منصافه و دارای راهکار استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه جذب توریسم باعث اشتغال زایی فراوان می شود اظهار داشت : امروز ما بعنوان یک منطقه امن در سطح کشور می توانیم با جذب گردشگر اشتغال زایی کنیم  و در قبال امنیت و آسایش مردم مسئول هستیم .

وی ادامه داد : مردم این منطقه در دوران دفاع مقدس مردانگی خود را به رخ جهانیان کشیدند و جانانه از این مرز و بوم دفاع کردند و همه کشور مدیون رشادت های مردمان این دو شهر عزیز هستند.

وی با اشاره به ورود اتباع عراقی بدون ویزا در منطقه آزاد اروند ، گفت : ورود اتباع عراقی از طریق مجاری قانونی صورت خواهد گرفت و اتباع خارجی که بدون ویزا وارد می شوند فقط می توانند در محدوده منطقه آزاد اروند تردد کنند.

کعبی افزود : ورود اتباع عراقی فعلا فقط برای استان بصره می باشد و در آینده ایی نزدیک توافقات بین طرف ایرانی و عراقی برای ورود مردم این منطقه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به جذب گردشگر و امکانات برای حضور گردشگران ، تصریح کرد : در منطقه آزاد اروند ما چندین هتل خوب و واحد های اقامتی در حال احداث داریم و همچنین توانایی و ظرفیت جذب گردشگر را در این منطقه داریم .

وی ادامه داد : سازمان منطقه آزاد اروند در بحث گردشگری با واحد های اقامتی و دفاتر گردشگری همکاری خواهد داشت و ما در این منطقه ظرفیت پذیرایی از اتباع خارجی را داریم.

وی از حضور سرمایه گذاران کشور لهستان خبر داد و افزود : امروز هیاتی از لهستان برای سرمایه گذاری در بخش نیروگاه بادی به این منطقه سفر کردند و خواهان سرمایه گذاری در این بخش بودند.
کعبی با بیان اینکه در آبادان و خرمشهر جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد ، گفت : خیلی از مناطق دیگر از جاذبه های گردشگری که در آبادان و خرمشهر وجود دارد بی بهره هستند.

وی افزود : آبادان و خرمشهر 570 هزار نفر جمعیت دارند و این در حالی است که منطقه آزاد کیش فقط 35 هزار جمعیت دارد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت : جاذبه های توریستی و گردشگری ما در منطقه آزاد اروند کم نیست اما آنها به مسافران و گردشگران معرفی نشده است همچنین  در روستاهای آبادان و خرمشهر بهترین جاذبه های تفریحی و گردشی وجود دارد که باید آنها معرفی شوند.

وی گفت : برای ورود اتباع خارجی به این منطقه و ایجاد امنیت اخلاقی می بایست فرهنگ سازی کنیم و در این امر مهم همه دستگاه های اجرایی می بایست همکاری کنند.

کعبی با اشاره به اینکه دستگاه های نظامی و انتظامی در آبادان و خرمشهر با اقتدار برای امنیت مردم تلاش می کنند ، اظهار داشت ک برای ایجاد امنیت و آسایش مردم بدنبال آن هستیم با نصب دوربین در مناطق نا امن آن ها را کنترل کنیم.

وی با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه، گفت: سال گذشته یک میلیون و 200هزار نفر برای زیارت در اربعین حسینی به نجف و کربلا از طریق مرز شلمچه بدون هیچ مشکلی تردد کردند و ما توانایی آن را داریم که میزبان همین تعداد نفردر این منطقه باشیم.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند هدف اصلی این سازمان را خدمات رسانی بهتر به مردم آبادان و خرمشهر دانست و افزود : ما برای توسعه اقتصادی و خدمات رسانی به مردم عزیز آبادان و خرمشهر از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در خدمت مردم شریف این دو شهر هستیم.
:
:
:
آخرین اخبار