تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۵۳۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رژه دریایی نیروهای مسلح در آبراه بهمنشیر در آبادان
به مناسبت هفته دفاع مقدس رژه دریایی مشترک با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریابانی ناجا و لنج داران بومی مستقر در منطقه چوئبده روز سه شنبه در آبراه بهمنشیر برگزار شد
به مناسبت هفته دفاع مقدس رژه دریایی مشترک با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریابانی ناجا و لنج داران بومی مستقر در منطقه چوئبده روز سه شنبه در آبراه بهمنشیر برگزار شد.

امام جمعه چوئبده در این آیین گفت:هشت سال دفاع مقدس از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است که در تاریخ چند هزار ساله کشورمان، برهه ای متمایز به وجود آورده است.

حجت الاسلام حمید سیلاوی افزود: قشرهای مختلف مردم از پیر و جوان در این حماسه جاودان شرکت کردند و افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی رقم زدند که تا ابد زنده و جاوید است.

وی اظهارکرد:مردم ایران اسلامی شرکت در جنگ نابرابر را به عنوان یک جهاد دانستند و مفاهیمی مانند ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا نظام اسلامی اکنون در اوج عزت و اقتدار باشد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر نیز در این آیین با بیان اینکه توان دفاعی جمهوری اسلامی در خدمت صلح و ثبات منطقه است، گفت: ایران تمامی تلاش خود را در موضوعات صلح آمیز هسته ای و توسعه قدرت نظامی انجام می دهد و این نشان دهنده هوشمندی حاکمیت است.

ناخدا یکم نادر حمودی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: این هفته، یاد و خاطره شهدا و فداکاری نیروهای مسلح را برای مردم شریف آبادان تداعی می‌کند و موجب ماندگاری این حماسه در ذهن نسل‌ های جدید است.

وی افزود:نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران یک ارتش کوچک است؛ یعنی نیروی دریایی زمینی نیز داریم که تکاوران هستند و نیروی دریایی نیروی هوایی داریم یعنی هوادریا داریم و علاوه بر نیروی دریایی، پدافند و توپخانه و زیردریایی مجهز داریم.

در این آیین که جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی محلی و شهروندان چوئبده شرکت داشتند، انواع شناورها در آبراه بهمنشیر رژه رفتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار