تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۵۳۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجهیز بیمارستان گلستان به میکروسکوپ فوق‌پیشرفته جراحى پنترو
یک دستگاه میکروسکوپ فوق پیشرفته پنترو در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز راه‌اندازی شد
یک دستگاه میکروسکوپ فوق پیشرفته پنترو در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز راه‌اندازی شد.

دکتر حبیب حی‌بر، رئیس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز اظهار کرد: بیمارستان گلستان اهواز به عنوان اصلی‌ترین مرکز درمان بیماران با آسیب‌های مغزی و نخاعی در جنوب غرب کشور، همواره در حال توسعه امکانات و تجهیزات مطابق با آخرین تکنولوژی و علم نوین پزشکی در دنیا است و تهیه این امکانات و تجهیزات از اهداف مهم‌ترین اهداف این مرکز به شمار می‌آید.

وی افزود: نظر به درخواست گروه جراحی مغز و اعصاب این مرکز به سرپرستی جناب أقاى دکتر زینالی، مبنی بر لزوم تهیه یک دستگاه میکروسکوپ فوق‌پیشرفته پنترو که از مدت‌ها پیش در جریان بود، و اینکه طبق ارزیابی‌ها، نیاز مبرم گروه جراحی اعصاب به این میکروسکوپ محسوس بود، برنامه‌ریزی و رایزنی‌ها برای تهیه این دستگاه آغاز و خوشبختانه امروز گروه جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های بیمارستان گلستان اهواز و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، به این میکروسکوپ فوق‌پیشرفته جراحی تجهیز شد.

حی‌بر ادامه داد: میکروسکوپ جدید پنترو، با هزینه‌ای معادل ۱۲ میلیارد ریال و از محل اعتبارات درآمدهای اختصاصی بیمارستان گلستان، خریداری و نصب شده است.

دکتر مسعود زینالی، مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات مرکز آموزشی درمانی گلستان نیز در این باره گفت: به طور کلی میکروسکوپ‌های جراحی از لحاظ کارکرد پایه‌ای، تقریباً مشابه هم هستند و اصولاً برای بزرگنمایی و بهتر دیده شدن نواحی ریز جهت انجام کار دقیق‌تر و ظریف‌تر روی فیلدهای کوچک بدن کاربرد دارند اما این امکانات و قابلیت‌های انواع مختلف میکروسکوپ‌هاست که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

وی افزود: به مرور زمان امکانات روی این میکروسکوپ‌ها افزایش پیدا کرده و در نهایت بالاترین و آخرین میکروسکوپ که همه امکانات و آپشن‌هایی که برای اعمال جراحی مغز و اعصاب را داراست، میکروسکوپ پنترو است که یکی از آرزوهای بخش‌ها و اتاق عمل‌های جراحی اعصاب و ستون فقرات، مجهز شدن به چنین میکروسکوپی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از منظر آموزشی، میکروسکوپ پنترو تمام مختصاتی که لازم است ما حین انجام یک عمل جراحی ببینیم را به مانیتور منتقل می‌کند و دستیاران آموزشی که در اتاق عمل حاضر هستند به راحتی می‌توانند اتفاقات حین عمل و نحوه پیشرفت کار را ببینند.

وی افزود: به جز راحتی و کنترل و هندلینگ بسیار آسان هنگام انجام عمل، از دیگر مزایای میکروسکوپ پنترو می‌توان به امکان تزریق فلوروسنت در بیماران عروقی اشاره کرد که بعد اعمال جراحی عروق مثل آنِوریسم و AVM برای اینکه ببینیم عروق نرمال مغز از نظر کارایی در چه وضعیتی قرار دارند، با تزریق داروی فلوروسنت، جریان خون زیر میکروسکوپ دیده می‌شود و این صرفاً مختص میکروسکوپ پنترو است و با هر میکروسکوپ دیگری قابل رؤیت و بررسی نیست چرا که فیلترهایی بر روی این میکروسکوپ تعبیه شده که بتوان به راحتی جریان ماده حاجب را در عروق ریز و میکروسکوپیک مغز ببینیم.

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: همچنین در مورد بررسی عروق در بیماران تومور مغزی که عروق نابجا و اضافه‌ای هستند مواد خاصی به بدن بیمار تزریق می‌شود و عروق تومور این مواد را جذب می‌کند که به خوبی با بهره‌گیری از میکروسکوپ فوق پیشرفته پنترو، شرایط و وضعیت تومور برای تیم پزشکی، قابل مشاهده و بررسی است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
خد ابه دکتر زینالی که درخواست دادن خیر بده و همینطور تجهیزات لازمه شون رو بهتر کنن البته در کنارش دلسوزی و جیب بیماران رو هم در نظر بگیرن ایشاله
:
:
:
آخرین اخبار