تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۱۵۳۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
چهار راهبرد برای بهبهود معیشتی در خوزستان تعریف شده است
برای بهبود وضعیت معیشتی در خوزستان چهار راهبرد تعریف شده که با اجرای این رویکردها شاهد تغییر در وضعیت معیشت مردم این استان خواهیم بود
چهار راهبرد برای بهبهود معیشتی در خوزستان تعریف شده استمعاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: برای بهبود وضعیت معیشتی در خوزستان چهار راهبرد تعریف شده که با اجرای این رویکردها شاهد تغییر در وضعیت معیشت مردم این استان خواهیم بود.

علی حسین حسین زاده روز دوشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید فرمانداری شوش با بیان اینکه خوزستان در برخی شاخص ها از جمله بیکاری رنج می برد اظهارکرد: راهبرد اصلی درخوزستان برای برون رفت از مشکلات فعلی که بسیاری از آنها ناشی از بیکاری است ایجاد چرخش معیشتی در سطح این استان است.

وی گفت: با اجرای این چهار راهبرد شاهد تغییرات ملموس تری در زندگی مردم خوزستان خواهیم بود که یکی از این راهبردها تغییر معیشت مردم است.

حسین زاده از فعال سازی میدان نفتی آزادگان که وزیر نفت از آن به عنوان عسلویه نفتی نام برده به عنوان یکی از راهبردهای اصلی تغییر چرخش معیشیتی مردم خوزستان نام برد و افزود:با فعال سازی میدان آزادگان در دشت آزادگان خوزستان، علاوه بر ایجاد ظرفیتی بزرگ در زمینه سرمایه گذاری نفتی در استان فرصت های اشتغال بسیاری در حوزه نفتی خوزستان ایجاد می شود.

وی همچنین به تقویت مناطق آزاد خرمشهر و آبادان با توجه به ظرفیت موجود در کشور همسایه (عراق) با هدف سرمایه گذاری در این کشور اشاره کرد و گفت:به واسطه همجواری خوزستان با کشور عراق و اشتراکات بسیاری که بین مردم خوزستان و کشور عراق وجود دارد سرمایه گذاری در این کشور می تواند تاثیر مثبتی در چرخه معیشتی مردم خوزستان ایجاد کند که این سرمایه گذاری می تواند شاخص های آماری را در استان در حوزه اشتغال و اقتصاد بالا ببرد.

حسین زاده با بیان اینکه خوزستان از لحاظ میانگین اشتغال از متوسط کشوری نیز پائین تر است به رویکرد و توسعه انسان محوری در این استان تاکید کرد و افزود:برای اینکه استان خوزستان از چالش های فعلی از جمله بیکاری که منشا بسیاری از معضلات اجتماعی است خارج شود باید نگاه را تغییر داد و رویکرد جدیدی در پیش گرفت که در این راستا باید از افراد تحصیل کرده و کاردان که تعداد آنها در خوزستان کم نیست به عنوان انسان محور استفاده کرد.

وی اضافه کرد:اتکا به نیروی جوان و تحصیل کرده مهمترین رویکرد خوزستان برای برون رفت از وضعیت فعلی است.

معاون استاندار خوزستان اظهارکرد: ظرفیت های فراوانی در خوزستان وجود دارد که به درستی از آنها استفاده نشده و در مناطق بسیاری از استان مردم مشکل معیشتی فراوانی دارند و اگر چرخش معیشتی مردم تغییر نکند باید منتظر پیامدهای آسیب زای بسیاری در استان باشیم.

بنابراین گزارش در آیین معارفه و تکریم سرپرست جدید فرمانداری شوش و فرماندار پیشین این شهرستان که در سرسرای اجتماعات امور تربیتی شوش برگزار شد از رضا نجاتی که از بهمن سال 92 فرماندار شوش تقدیر شد.

گفتنی است استاندار خوزستان چندی پیش با صدور حکمی عدنان غزی را به عنوان سرپرست فرمانداری شوش منصوب کرد.غزی متولد 1349 دارای دکتری حقوق و جزا و جرم شناسی از لبنان و کارشناس ارشد زبان و ادبیات عرب است.مدیر روابط عمومی و مدیریت حراست اداره کل تعزیرات حکومتی استانداری خوزستان،مدیر عامل سازمان خدمات شهری و پایانه های شهرداری اهواز از سوابق وی است. آخرین سمت اجرایی عدنان غزی شهردار کوت عبداله مرکز شهرستان کارون بوده است.

تصویب 230 هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه آب و فاضلاب خوزستان

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت:230 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه آب و فاضلاب خوزستان تصویب شده است.

علی حسین حسین زاده در حاشیه آیین معارفه سرپرست فرمانداری شوش افزود: این اعتبار در هیات دولت تصویب شده و در یک دوره سه یا چهار ساله در راستای حل مشکل آب و شبکه های فاضلاب خوزستان هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبار یادشده از ردیف اعتبارات ملی بهره مند است و به تدریج در دوره سه یا چهار ساله تخصیص و هزینه خواهد شد گفت:با تخصیص این اعتبار و برنامه ریزی انجام شده مشکل آب خوزستان در مناطق شهری وروستایی و شبکه های فاضلاب برای همیشه حل خواهد شد.

وی افزود:تخصیص این میزان اعتبار برای تامین شبکه های آب و اجرای طرح های فاضلاب خوزستان از پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بی سابقه بوده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
خوزستان وقتی آباد میشه که اطلاعات کنترل کنه هیچ مسئول خارج استانی مدیرش نشه و با زن و بچه هاشون هم ساکن اینجا بشن.همین
اونی که برداشته رفته تهران و ... برای خوزستان مفید نمیشه .اونی بهتره که ساکن باشه اونی اصلحه که اینجا بوده و باشه
:
:
:
آخرین اخبار