تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۵۳۸۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جمع‌آوری بیش از 900 جام قلیان در منطقه غرب اهواز
خوزنیوز: مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از ادامه روند بازرسی های مشترک نمایندگان نیروی انتظامی، اتاق اصناف، شهرداری، مرکز بهداشت، بسیج و امنیت اخلاقی بصورت شبانه روزی از سفره خانه های سنتی سطح شهر و ساماندهی آنها با پشتیبانی مراجع قضایی خبر داد.

وی با توجه به اینکه فرهنگ سازی از اولویت های مبارزه با قلیان و مواد دخانی است، جایگزین کردن شغل مناسب جهت فروشندگان قلیان را از دیگر موارد مهم در این راستا عنوان کرد و افزود: فروش لوازم و ابزارآلات قلیان با نصب ویترین های شکیل و زیبا بر استعمال روزافزون قلیان در مراکز عمومی جامعه بسیار موثر بوده است که این رواج استعمال قلیان می تواند بعنوان زنگ خطری در کانون خانواده ها به شمار آید.

شریفی اظهار داشت: مصرف قلیان ضمن تأثیرات مضر بر دو عضو حیاتی بدن از جمله ریه‌ها و قلب می تواند باعث افسردگی، رنگ پریدگی، سردرد، سرگیجه، اختلالات گوارشی، بروز ناراحتی های قلبی و عروقی و زمینه ساز ابتلا به انواع سرطان ها شود و مصرف بی رویه محصولات دخانی به ویژه قلیان در جوانان، بخصوص زنان و متاسفانه در برخی از محافل خانوادگی، از بزرگترین دغدغه های متولیان سلامت است.  

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: میزان مواجهه با دود در هر وعده مصرف قلیان معادل استعمال 80 تا 100 نخ سیگار است و آلودگی تنباکوهای معطر به ترکیبات سرطان زای همچون بنزن، فلزات سنگین و آلودگی تنباکو ها حین آماده سازی به برخی از مواد روانگردان، این دغدغه را دو چندان ساخته است.

وی در پایان با بیان اینکه انتظار میرود با تلاش و همت ارگانهای مرتبط اقدامات موثرتری در جهت رفع این معضل اجتماعی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: از ابتدای مرحله دوم این بازرسی ها تاکنون بیش از 41 سفره خانه متخلف در محدوده غرب اهواز پلمپ و بیش از 900 جام قلیان جمع آوری شد و متصدیان ضمن جلب، به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
:
:
:
آخرین اخبار