تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۵۳۹۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز ساخت نخستین واحد پتروشیمی در ایذه صادر شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از صدور مجوز احداث واحد پتروشیمی با سرمایه‌گذاری اولیه 1.2میلیارد دلار در شهرستان ایذه خبر داد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از صدور مجوز احداث واحد پتروشیمی با سرمایه‌گذاری اولیه 1.2میلیارد دلار در شهرستان ایذه خبر داد.
 
نورالله حسن زاده اظهار کرد:یکی از مواردی که در برای توسعه شهرستان‌های شمال شرقی خوزستان پیش بینی می‌شود، بحث توسعه صنعت پتروشیمی در آن مناطق با توجه به امکانات و ظرفیت‌ها است که مورد توجه سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
 
وی افزود: پتانسیل استان خوزستان در بحث توسعه صنایع پتروشیمی و صنایع تکمیلی و پایین دستی آن بسیار زیاد است و در این زمینه با توجه به مذاکرات انجام گرفته با سرمایه‌گذاران این بخش، منطقه‌ای در شهرستان ایذه مشخص شد تا بحث صنایع پتروشیمی و صنایع جانبی را در آن اجرایی کنیم.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان این‌که مساله احداث واحد پتروشیمی در ایذه از چند منظر باید مورد بررسی قرار بگیرد، تصریح کرد: مساله اول بحث تامین زیرساخت‌های منطقه و تامین خوراک موردنیاز این واحد است که باید بررسی شود. همچنین بحث تولید رقابت پذیر این کارخانه از دیگر مسایلی هستند که باید به آن توجه شود.
 
حسن زاده عنوان کرد: جلسات متعددی در این زمینه با سرمایه‌گذار و مشاوران برگزار و سرانجام امروز موافقت اولیه برای احداث این واحد در ایذه صادر شد تا سرمایه‌گذار بحث پیگیری تامین زیرساخت‌ها، توجیه‌پذیری فنی، اقتصادی و مالی طرح و همچنین تامین خوراک مورد نیاز واحد را به صورت جدی پیگیری کند.
 
وی با بیان این‌که پس از انجام این پیگیری‌ها توسط سرمایه‌گذار، شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح در ایذه خواهیم بود، اظهار کرد: محصول این واحد پتروشیمی تولید پروپیلن از گاز طبیعی است و از این محصول می‌توان، مشتقات جانبی احصا و در صنایع مختلف استفاده کرد.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: در فاز اول اجرای این طرح پیش‌بینی می‌کنیم که برای حدود 2 هزار نفر اشتغالزایی شود اما اشتغال اصلی اجرای این طرح در صنایع پایین دستی است که باید در کنار این واحد احداث شوند.
 
حسن زاده خاطرنشان کرد: برآورد اولیه برای اجرای این طرح حدود 1.2 میلیارد دلار است اما با توجه به بحث‌های زیرساختی و هزینه‌های جانبی، فرصتی به سرمایه‌گذار داده شده است تا در خصوص میزان نهایی سرمایه‌گذاری برآوردهای لازم را انجام دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار