تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۵۴۰۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جذب 2 هزار نیرو در آموزش و پرورش خوزستان / درخواست خروج هفت هزار نیروی فرهنگی درسال از خوزستان
تابستان امسال 2 هزار نیرو جذب آموزش و پرورش خوزستان شدند و کار جذب 2 هزار نیروی حق التدریسی دیگر نیز در حال انجام است / سالیانه حدود هفت هزار نفر از نیروهای فرهنگی و معلمان درخواست خروج از خوزستان را دارند و امسال با انتقال 500 نفر فرهنگی از این استان موافقت شد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تابستان امسال 2 هزار نیرو جذب آموزش و پرورش خوزستان شدند و کار جذب 2 هزار نیروی حق التدریسی دیگر نیز در حال انجام است که در تاریخ استخدام استان بی سابقه است.

محمد تقی زاده بیان کرد: 2 هزار مربی پیش دبستان و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که پیش از تاریخ 26 مهر 91 دارای سابقه فعالیت آموزشی بوده و در مناطق و نواحی آموزش و پرورش پرونده آنها تشکیل شده پس از تایید صلاحیت عمومی، تابستان امسال به صورت حق التدریس جذب شدند که در دوره ابتدایی به تدریس خود ادامه می دهند.

وی گفت: با خالی شدن جای این افراد، مقرر شد که تعداد 2هزار نیروی مربی پیش دبستانی در خوزستان جذب شود که مراجعه افراد دارای مدرک مرتبط از روز دوشنبه 10 مهر آغاز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: افرادی که دارای مدرک آموزش پیش دبستانی، ابتدایی و روانشناسی تربیتی هستند می توانند به نواحی آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود سال آینده نیز 2 هزار نیرو جذب آموزش و پرورش خوزستان شود گفت: خوزستان به 10 هزار نیروی فرهنگی نیاز داشت که در چند سال اخیر حدود پنج هزار نیرو جذب شد.

وی با بیان اینکه شهریور پارسال سه هزار نیروی فرهنگی در خوزستان بازنشسته شدند، افزود: تنها راه برون رفت از بحران کمبود معلم، استفاده از نیروهای حق التدریسی است.

وی درادامه با اشاره به مزایای اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان اظهارکرد: اجباری شدن دوره پیش دبستانی در حل مشکل آموزش دانش آموزان 2 زبانه و کاهش آمار بازماندگان از تحصیل بسیار تاثیر گذار است.

وی گفت: با اجباری شدن دوره پیش دبستانی چهار هزار نیروی پیش دبستانی در خوزستان جذب شدند که بیشتر از مربیان خانم بودند.

وی با بیان اینکه بیشتر جذب نیرو برای مربی پیش دبستانی، از میان فرزندان فرهنگیان بوده افزود: اولویت جذب مربی پیش دبستانی از میان فرزندان فرهنگیان باعث ماندگاری فرهنگیان و معلمان در خوزستان می شود.

 2سال عقب ماندگی تحصیلی به دلیل گرما و گرد و غبار درخوزستان

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان بیان کرد: روزهای تحصیل دانش آموزان در خوزستان به شکل عادی به دلیل گرما، نسبت به استان هایی مانند یزد، سمنان و اصفهان بین 10 تا 15 روز عقب تر است بنابراین با احتساب 12 سال تحصیلی، خوزستان یک سال تحصیلی عقب تر است.

تقی زاده افزود: همچنین به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار، دانش آموزان پارسال بیش از10 روز تعطیل بودند که اگر به همین شکل ادامه یابد دانش آموزان در طول یک دوره تحصیل 2 سال عقب می افتند یعنی به جای 12 سال 10 سال درس می خوانند.

وی گفت: با این شرایط چه انتظاری می رود که دانش آموز خوزستانی با دانش آموز یزدی رقابت کند چون آنها در طول 22 سال اخیر رتبه اول کنکور را کسب کرده اند.

تقی زاده اظهار کرد: آموزش و پرورش چطور می تواند شرایط جوی را تغییر دهد تا خوزستان رتبه نخست کنکور را کسب کند چون یکسری شرایط از عهده ما خارج است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را می کند تا این مشکل را با برگزاری کلاس های فوق برنامه جبران کند.

** درخواست خروج هفت هزار نیروی فرهنگی درسال از خوزستان

تقی زاده ادامه داد: سالیانه حدود هفت هزار نفر از نیروهای فرهنگی و معلمان درخواست خروج از خوزستان را دارند و امسال با انتقال 500 نفر فرهنگی از این استان موافقت شد.

**بارانداز نهایی آموزش و پرورش در خانه کنکور نیست

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درادامه بیان کرد: تنها کشوری که در دنیا سطح آموزشی دانش آموزان آن بر اساس کنکور و آزمون های سوم متوسطه ارزیابی می شوند ایران است.

تقی زاده با بیان اینکه این ارزیابی از نظر من مناسب نیست گفت: با این ارزیابی سایر شاخص ها نادیده گرفته می شود؛ اولویت نخست آموزش و پرورش خوزستان دوره پیش دبستانی، بهداشت دختران و تربیت بدنی است؛ البته بحث کنکور نادیده گرفته نمی شود اما آموزش و پرورش خوزستان 20 اولویت را برای توسعه آموزشی تدوین و نقشه راهی را ترسیم کرده است.

وی گفت: خوزستان در شاخص پوشش دوره پیش دبستانی رتبه نخست کشور را دارد و در کنکور نیز در چند سال اخیر توانسته از رتبه 27 به 19 ارتقا یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به مدارس استعدادهای درخشان افزود: به این اعتقاد ندارم که تمام سرمایه نیروی انسانی را در این بخش متمرکز کنیم؛ لازم است که تمامی مدارس از امکانات مدارس استعدادهای درخشان برخوردار باشند تا تمامی دانش آموزان از این امتیاز استفاده کنند.

** کمبود معلم، کمبود کلاس

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به مشکل قدیمی و همیشگی آموزش و پرورش بیان کرد: کمبود نیرو و کمبود مدرسه همواره از مشکلات آموزش و پرورش بوده است.

تقی زاده بیان کرد: تلاش شد از راه هایی از جمله استفاده از نیروهای حق التدریسی و دادن اضافه کار به معلمان برای پر کردن جای خالی نیروی معلم را جبران کنیم با این وجود همچنان کمبود نیرو به آموزش و پرورش فشار وارد می کند.

وی گفت: بسیاری مناطق آموزش و پرورش هستند که مدرسه ندارند و یا کمبود کلاس درس دارند.

تقی زاده با اشاره به منطقه مهدیس در اهواز که مدرسه ای در این منطقه وجود ندارد گفت: تعاونی هایی که توانایی مالی بسیار خوبی دارند در این منطقه کار ساخت و ساز انجام می دهند اما تاسیس مدرسه در این منطقه درنظر گرفته نشده است.
وی افزود: با اعتبار بسیار اندک و سرانه دانش آموزی ناچیزی که به آموزش و پرورش پرداخت می شود امکان رسیدگی به تمامی مشکلات وجود ندارد.

تقی زاده گفت: پارسال برای یک میلیون دانش آموز خوزستان 30 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شد که سرانه هر دانش آموز 30 هزار ریال بوده است؛ این مبلغ ناچیز هیچ کمکی به سطح آموزشی استان نمی کند.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش اولویت نخست استان باشد بیشتر مشکلات این بخش حل می شود.

وی گفت:سهم واحدهای تولیدی برای کمک به آموزش و پرورش از سال 1371 تا 1381، 2 هزار میلیارد ریال است که باید به آموزش و پرورش پرداخت می کردند و انجام ندادند؛بسیاری ازشهرداری های خوزستان سهم پنج درصدی خود را به آموزش و پرورش پرداخت نمی کنند.

**600 کلاس کانکسی در خوزستان

تقی زاده اظهارکرد: 600 کلاس کانکسی در خوزستان وجود دارد که در گام نخست مقرر شده تا سال آینده 300 کلاس کانکسی در این استان جمع آوری شود.

وی گفت: برای جمع آوری این تعداد کلاس کانکسی با معاون وزیر آموزش و پرورش تفاهم نامه ای منعقد شده که یکصد میلیارد ریال از منابع استانی و یکصد میلیارد ریال توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برچیده شدن کلاس های کانکسی در منطقه غیزانیه از توابع اهواز افزود: در غیزانیه 28 کلاس کانکسی وجود داشت که با احداث 32 مدرسه کانکسی تمامی کلاس های کانکسی در این منطقه برچیده شد.

** هیچ اجباری برای تهیه پوشاک جدید مدرسه وجود ندارد

تقی زاده گفت:بنابر بخشنامه صادر شده و به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه به اولیای دانش آموزان، رنگ پوشاک مدارس نباید عوض شود و هیچ اجباری برای تهیه پوشاک جدید نیست.

وی بیان کرد: هیچ مدرسه و مدیری جز پول کتاب و بیمه، نباید هزینه ای از دانش آموز دریافت کند؛ بسیاری از دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل هزینه های مدرسه امکان ادامه تحصیل را نداشتند، اما اگر خانواده ای توان مالی داشته باشد با کمک مالی به مدرسه به آموزش دانش آموزان کمک کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان همچنین گفت: سرویس مدارس یکی از مسائل مطرح بین آموزش و پرورش، مدارس و سازمان تاکسیرانی است.

وی افزود: ساماندهی سرویس ها زیر نظر سازمان تاکسیرانی است و باید افراد را از نظر سلامت جسمی، فردی، فرهنگی و وسیله نقلیه بررسی و به آموزش و پرورش معرفی کند و نهایت تلاش آموزش و پرورش این است که این مساله به خوبی انجام شود تا مشکلی ایجاد نشود.

67 هزار معلم آموزش یک میلیون دانش آموز در خوزستان را انجام می دهند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
انشااله همیشه خبر خوب بشنویم در این باب
زهرا
|
UNITED KINGDOM
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
یعنی الان 6500 نفربه معلمای ناراضی قبلی اضافه شد،من فکر کنم اگه اجازه بدن همه مردم اهواز رو خالی میکنن انقدر که همه از شرایط شهری ناراضی هستن ،چون نه تنها آب وهوا روز به روز اوضاع روبدتر میکنه ومردم همش درگیر بیماری هستن مدیریت شهری وشرایط وامکانات هم مردم رو عذاب میده
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
مدیرکل محترم یه جوری میگه کمبود ها بادادن اضاف کار به معلما جبران میشه انگار مرتب ماه به ماه پرداخت میشه
:
:
:
آخرین اخبار