تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۵۴۰۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس:
۶۵ درصد آب‌های زیرزمینی استان خوزستان از بین رفته است
حدود ۶۵ درصد از آب‌های زیرزمینی خوزستان از دست رفته است و اگر فردی روی کار بیاید که بدون برنامه بخواهد آبی را از منطقه‌ای به شهر یا استانی دیگر منتقل کند باعث کویری شدن بخشی از کشور می‌شود
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۶۵ درصد از آب‌های زیرزمینی خوزستان از دست رفته است و اگر فردی روی کار بیاید که بدون برنامه بخواهد آبی را از منطقه‌ای به شهر یا استانی دیگر منتقل کند باعث کویری شدن بخشی از کشور می‌شود.

هدایت‌الله خادمی درباره تصدی‌ وزارت نیرو اظهار داشت: نمایندگان خوزستان و تعداد کثیری از نمایندگان سایر استان‌ها در تلاش هستند که فردی را انتخاب کنند تا شاخصه‌های فنی و مدیریتی لازم از جمله تخصص در حوزه‌های آب، سد، نیروگاه و برق را داشته‌باشد.

وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی باید از کادر موجود و مجرب وزارت نیرو با سوابق شایسته باشد، افزود: وزیر نیرو باید تفکرات ملی داشته باشد و نه استانی به طوری که توزیع عادلانه منابع آبی کشور از برنامه‌های وی نیز باشد و اگر کسی بیاید که این شاخصه‌ها و خصوصیت‌ها را نداشته باشد چندین ضربه به کشور خواهد زد.

نماینده مردم ایذه و باغملک و عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود65 درصد از آب‌های زیرزمینی خوزستان از دست رفته است؛ اگر فردی روی کار بیاید که بدون برنامه بخواهد آبی را از منطقه‌ای به شهر یا استانی دیگر منتقل کند باعث کویری شدن بخشی از کشور می‌شود.

روند کاهشی تولید برق

وی ضمن اشاره به برنامه پنجم توسعه عنوان کرد: در برنامه پنجم توسعه آمده بود که استان خوزستان باید سالانه 5 هزار مگابایت برق تولید کند تا نیاز کشور تامین شود اما تنها در سال 89 این حجم از برق تولید شد و روند کاهشی پیش گرفته شد تا جایی که حتی هزار مگابایت برق نیز تولید نشد با این وضعیت باید وزیری روی کار بیاید تا به تعدیل این قبیل امور بپردازد و کشور برای جذب سرمایه مجبور به خام فروشی نشود.

خادمی ادامه داد: در مورد تصدی وزارت نیرو تنها استان خوزستان مد نظر نیست بلکه چهارمحال و بختیاری، استان‌های شمالی و همچنین آذربایجان غربی درباره وضعیت دریاچه ارومیه نیز با این امر درگیر هستند. باید بدانیم وضعیت تالاب‌های کشور چه می‌شود و انتقال آب چگونه است.

ممانعت از اقدامات پنهانی برای انتقال آب خوزستان به سایر نقاط دیگر

وی تصریح کرد: نمی‌توان برای انتقال آب به استان‌های خشک و دارای صنایع آب بر وضعیت خوزستان و چهارمحال بختیاری را در نظر نگرفت. باید وزیری روی کار بیاید تا اختلافات امکاناتی میان استان‌ها بیشتر نشود و کاری را که به نغع عموم است انجام دهد و از کارهای پنهانی برای انتقال آب خوزستان به سایر نقاط دیگر جلوگیری کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت نباید کاری انجام دهد تا مردم حساس شوند و بگویند که تنها از یک منطقه خاص جغرافیایی وزیر معرفی می‌کند. معرفی وزیر باید متکی به شاخصه‌ها و سوابق فرد و نه محل تولد وی باشد که اگر این اتفاق یعنی اهمیت به محل تولد رخ دهد، مشکل پیش می‌آید.

وی در پایان گفت: انتظار داریم رئیس جمهور حق خوزستانی را که در هشت سال دفاع مقدس ویران شد را بدهد و خوزستانی‌های کاردان را که در حوزه‌های نفت، آب و یا کشاورزی سابقه فعالیت دارند در کابینه قرار دهد اما متاسفانه این امر صورت نگرفت.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار