تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۵۴۰۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط و سهمیه داوطلبان نفتی و دانشگاهی در آزمون استخدامی وزارت نفت اعلام شد
شرایط و سهمیه داوطلبان نفتی و دانشگاهی در آزمون استخدامی وزارت نفت اعلام شد
تاخیرهای در آغاز فرآیند برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت آن قدر زیاد شده که هر روز خبرهایی مبنی بر منتفی شدن برگزاری این آزمون در فضای مجازی منتشر می شود.
 
مرداد ماه امسال «بیژن زنگنه» وزیر نفت در گفتگو با خبرنگار انرژی نیوز درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت، گفته بود: آغاز فرآیند ثبت نام آزمون استخدامی به پس از انتخاب کابینه دولت دوازدهم موکول شده است.
 
با این وجود انرژی نیوز در ادامه پیگیری های خود درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی نفت شب گذشته موفق شد با یکی از مدیران ارشد وزارت نفت درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی گفتگویی کند.
 
این مقام مسئول در وزارت نفت در گفتگو با انرژی نیوز ابتدا درباره دلایل طولانی شدن آغاز ثبت نام برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت، گفت: بر اساس قواعد و ضوابط تعیین شده از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشوری تمامی دستگاه های دولتی حق ندارند شرایط خاص برای داوطلبان حضور در آزمون استخدامی تعیین کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف برگزاری آزمون استخدامی حضور کارکنان قراردادی و حتی پیمانکاری واجد شرایط شاغل در صنعت نفت به عنوان نیروهای تحصیل کرده و با تجربه بود، تصریح کرد: در طول چند ماه گذشته بارها با سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای کسب مجوز تعیین شرایط خاص به منظور حضور این دسته از همکاران در آزمون مکاتبه و مذاکره شد.
 
این مدیر ارشد وزارت نفت با بیان اینکه در نهایت روز چهارشنبه سازمان اداری و استخدامی با پیشنهاد وزارت نفت موافقت کرد، افزود: با پیگیری هایی که توسط مدیران معاونت توسعه و سرمایه انسانی وزارت نفت به ویژه «کریم سلحشور» معاون وزیر نفت انجام گرفت در نهایت مجوزهای لازم برای حضور کارکنان صنعت نفت در آزمون اخذ شده و قرار است هفته آینده مجوز کتبی در اختیار وزارت نفت قرار بگیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه آزمون استخدامی وزارت نفت در سه بخش برگزار می شود، بیان کرد: بخش اول مرتبط با کارکنان شاغل در شرکت های دولتی و غیر دولتی مرتبط با صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بوده که برای این دسته از افراد سهمیه ای یکهزار و 50 نفره تعیین شده است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه این دسته از داوطلبان باید دارای چهار سال سابقه کار متوالی با پرداخت حق بیمه باشند، افزود: دسته دوم مربوط به دانشجویان دانشگاه های معتبر دولتی و آزاد است.

وی با با اعلام اینکه برای دانشجویان هم شرط معدل تعریف شده و دانشجویان رشته ها و گرایش های تحصیلی مجاز با شرط معدل تعیین شده می توانند در آزمون استخدامی وزارت نفت حضور یابند، یادآور شد: برای دانشجویان و دانش آموختگان هم سهمیه یکهزار و 250 نفره تعیین شده است.
 
این مدیر ارشد وزارت نفت با بیان اینکه سهمیه ای 200 نفره هم برای دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت برای جذب و استخدام تعریف شده است، گفت: مراحل اداری و قانونی جذب این دسته از همکاران هم در وزارت نفت آغاز شده است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اخذ مجوز بالاخره فرآیند ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت کی آغاز خواهد شد؟ توضیح داد: هم اکنون تمامی بسترهای ثبت نام الکترونیکی آماده شده و با دریافت مجوز رسمی از سازمان اداری و استخدامی و بازگشت وزیر نفت از اجلاس GECFو کسب دستورات لازم مشکلی برای آغاز ثبت نام داوطلبان در روزهای پایانی مهر ماه نیست.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه اواخر مهر ماه امسال آگهی استخدام در رسانه های کثیره الانتشار منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: در نهایت از اواسط آبان ماه یعنی به فاصله حدود دو هفته بعد از انتشار آگهی استخدامی، فرآیند ثبت نام آغاز خواهد شد.
 
توضیح انرژی نیوز: این گفتگو با هماهنگی مدیران ارشد وزارت نفت در سطوح مختلف انجام شده و امیدواریم در موعد مقرر تعیین شده بالاخره ثبت نام آزمون استخدامی هم آغاز شود.
 
با هماهنگی انجام شده در طول دو روزه آینده شرط معدل تعیین شده برای دانش آموختگان دانشگاه‌های دولتی و آزاد هم در اختیار انرژی نیوز قرار می گیرد که متعاقبا منتشر خواهیم کرد.

مرجع / انرژی نیوز
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسام طاهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
شرایط عمومی و اختصاصی را نمایش بهید
:
:
:
آخرین اخبار