تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۵۴۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سازمان خصوصی سازی: سقف مبلغ قابل پرداخت بابت مانده ارزش سهام اختیاری است
مشمولان سهام عدالت می توانند برای تسویه نقدی باقی مانده ارزش سهام عدالت تخصیصی تسویه نشده خود به هر مبلغی که تمایل دارند، تا سقف یک میلیون تومان پرداخت نقدی داشته باشند
سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت می توانند برای تسویه نقدی باقی مانده ارزش سهام عدالت تخصیصی تسویه نشده خود به هر مبلغی که تمایل دارند، تا سقف یک میلیون تومان پرداخت نقدی داشته باشند.
 
از این بابت مشمولان سقف مبلغ سهامداری خود را حتماً معادل مبلغ یک میلیون تومان افزایش دهند، الزامی وجود ندارد.

بر این اساس با هدف پرداخت مانده ارزش سهام مشمولان، نه تنها تسویه و پرداخت باقی مانده ارزش سهام تخصیصی اختیاری است بلکه سقف مبلغ قابل پرداخت نیز به اختیار و انتخاب مشمولان است.

برخی از مشمولان سهام عدالت از فروردین ماه امسال که زمان آغاز فعالیت سامانه مربوط به آن به نشانی www.samanehse.ir بود، تاکنون مانده ارزش سهام تخصیصی خود را با دولت تسویه نکرده اند.

با تصمیم اخیر شورای عالی اصل 44 قانون اساسی، این مشمولان بار دیگر فرصت یافته اند با پرداخت نقدی باقیمانده، سقف مبلغ سهامداری خود را تا مبلغ یک میلیون تومان بالا ببرند و در این صورت در آتی از سود سهام بر مبنای یک میلیون تومان سهامداری برخوردار شوند.

آنگونه که سازمان خصوصی سازی در کانال تلگرامی سهام عدالت اطلاع رسانی کرده است، چنانچه برخی مشمولان تا پایان مهرماه جاری تمایلی به پرداخت نقدی و یکجای مانده ارزش سهام تخصیصی تسویه نشده خود نداشته باشند، معادل مبلغ این سهام تسویه نشده، به آنان تعلق نخواهد داشت و مالک آن نخواهند بود و به طور طبیعی این تخصیص ها پس از تصمیم مراجع ذیربط لغو شده و سهام شرکت های سرمایه پذیر واگذار شده، به دولت برخواهد گشت.

این موضوع که چه میزان از سهام هر مشمول به طور قطعی متعلق به خود وی است و چه میزان را در صورت پرداخت کردن معادل ارزش باقی مانده تسویه نشده مالک خواهد شد در صورتحساب وضعیت دارایی مشمول قابل مشاهده است که برای اطلاع از آن لازم است افراد به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.

 سازمان خصوصی سازی برای همه مشمولان سهام عدالت که شماره تلفن همراه معتبر خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند، پیامکی ارسال کرده است که بر اساس آن همه مشمولان سهام عدالت می توانند تا پایان مهر ماه جاری نسبت به پرداخت مانده مبلغ سهام تخصیصی خود اقدام کنند.

این مهلت پیش از این تا پایان شهریور ماه تعیین شده بود که با توجه به مصوبه شورای عالی اصل ۴۴، مهلت تسویه مانده مبلغ سهام تخصیصی مشمولانی که ارزش سهام آنان به طور کامل تسویه نشده، تا پایان مهر ماه جاری تمدید شد.

بنابراین مشمولان دریافت سهام عدالت می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت از مانده سهام تخصیصی خود مطلع شده و در صورت تمایل، قبض پرداخت از طریق این سامانه اخذ کرده و مبلغ مد نظر خود را از طریق شعب بانک ملی ایران پرداخت کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار