تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۵۴۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل تعاونی روستایی خوزستان:
989 هزار تن میزان خرید گندم روستایی در سال جاری
میزان دقیق خرید گندم تعاون روستایی 989 هزار تن بود، و در این زمینه موفق شدیم رتبه اول کشور را کسب کنیم، به طوری که از 4 میلیون خریدی که در کل کشور توسط تعاون روستایی انجام شد، یک چهارم آن به تعاون روستایی خوزستان اختصاص دارد
مدیر کل تعاونی روستایی خوزستان گفت: میزان دقیق خرید گندم تعاون روستایی 989 هزار تن بود، و در این زمینه موفق شدیم رتبه اول کشور را کسب کنیم، به طوری که از 4 میلیون خریدی که در کل کشور توسط تعاون روستایی انجام شد، یک چهارم آن به تعاون روستایی خوزستان اختصاص دارد.

مهدی صیاحی، در نشست با اصحاب رسانه که با حضور معاون دفتر توسعه آموزش و ترویج تعاونی های سازمان مرکزی تعاون روستایی  در محل سالن اجتماعات اداره تعاون روستایی برگزار شد،  با اشاره به به عملکرد 6ماهه تعاونی در سال جاری اظهار کرد: مهمترین فعالیت  تعاون در 6ماهه اول سال مربوط به تنظیم بازار شب عید بود، که خوشبختانه با خریدهای مناسبی که در زمینه پرتقال تامسون شمال، پرتقال والنسیا جیرفت و فارس، همچنین واردات پرتقال مصری موفق شدیم، بازار میوه شب عید را به خوبی در استان ساماندهی کنیم.

وی افزود: پس از بازار شب عید بلافاصله خود را برای خرید محصولات کشت پائیزه به خصوص گندم آماده کردیم.

مدیر کل تعاونی روستایی خوزستان بیان کرد: میزان دقیق خرید گندم تعاون روستایی  989 هزار تن بود، و در این زمینه موفق شدیم رتبه اول کشور را کسب کنیم، به طوری که از 4 میلیون خریدی که در کل کشور توسط تعاون روستایی  انجام شد، یک چهارم آن به تعاون روستایی خوزستان اختصاص دارد.

صیاحی، خرید دانه روغنی کلزا  توسط تعاون روستایی یکی دیگر از محصولات کشت پاییزه عنوان کرد، و توضیح داد: نزدیک به 19 هزار تن  دانه روغنی کلزا خریداری شد، که این میزان نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشت.

وی خاطر نشان کرد:  خرید جو یکی دیگر از فعالیت های نیمه نخست سال جاری است، و بر همین اساس 2هزارو 100 تن جو از کشاورزان خریداری شده است، همچنین در زمینه دانه روغنی آفتابگردان موفق به خرید یک هزارو 200 تن دانه روغنی شده ایم.

صیاحی با بیان اینکه پروسه حمل گندم از مراکز خرید به سیلوها یکی از اقدامات تعاونی روستایی است،  تشریح کرد: ظرف مدت 3 ماه تمامی گندم موجود در مراکز روباز و سربسته را به کمک اداره غله و پشتیبانی منطقه 4 به سیلوها و کارخانجات آرد درون و بیرون استان منتقل کردیم.

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص عملکرد 6 ماهه سال جاری یاد آور شد: در زمینه توزیع کود میان کشاورزان تاکنون164 درصد توزیع داشته ایم که 64 درصد بیش از تعهدمان تا اینجای کار بوده است، و میزان کود اوره حمل شده 25 هزار تن است، که این مهم سبب رضایتمندی میان کشاورزان شده است.

مدیر کل تعاونی روستایی خوزستان در پایان با اشاره به توزیع مناسب آرد و سوخت در میان کشاورزان و روستائیان  یاد آور شد: در این زیمنه همچنان با قدرت به کار خود ادامه خواهیم داد، امیدواریم بتوانیم نیازهای کشاورزان را در این زمینه تامین کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار