تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۵۴۱۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقبال از دارنده مدال طلای مسابقات ووشو قهرمانی جهان
مراسم استقبال از فرشاد عربی ،دارنده مدال طلای مسابقات ووشو قهرمانی جهان با حضور گرم مردم و مسئولین در فرودگاه اهواز برگزار شد
مراسم استقبال از فرشاد عربی ،دارنده مدال طلای مسابقات ووشو قهرمانی جهان با حضور گرم مردم و مسئولین در فرودگاه اهواز برگزار شد.

استقبال از دارنده مدال طلای مسابقات ووشو قهرمانی جهان

شامگاه شنبه مراسم استقبال از دارنده مدال طلای رقابت های ووشو جهان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان ، معاون توسعه ورزش، مسئولین هیأت وشوو استان و ورزشکاران برگزار شد و با اهدای حلقه های گل از این ملی پوش شایسته خوزستانی تقدیر شد.

فرشاد عربی در قالب تیم ووشو ایران در چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان که در شهر کازان روسیه برگزار شد به همراه دو تن دیگر از ورزشکاران کشور در فرم دوئلین به روی تاتامی رفت که با درخشش در این رقابت ها و با کسب 9.61 امتیاز به نشان طلا دست یافت همچنین در فرم نن‌گوئن این رقابت ها با امتیاز 9.60 به مقام پنجم رسید.

فرشاد عربی ووشوکار رامشیری با 6 نشان قهرمانی جهان در بخش تالو در سال های 2006، 2007، 2009، 2011، 2013 و 2015 در فرم‌های نن‌گوئن (با چوب) ونن‌دائو (با شمشیر) و نن چوان پر افتخارترین تالوکار ایران محسوب می شود.

فرشاد عربی ملی پوش پر افتخار کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از کسب اولین مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان بسیار خوشحالم چرا که برای آن زحمات زیادی کشیدم.

وی افزود: در طی سال های اخیر مدال های جهانی و آسیایی مختلفی کسب کردم و تنها یک مدال طلای جهان در کلکسیون خود کم داشتم که خداراشکر به این هدف هم رسیدم اگر چه نباید از نمایش دیدنی هم تیمی هایم غافل شد.

عربی با اشاره به این که ووشو خوزستان اگر به خوبی حمایت شود حرف های بسیاری برای گفتن دارد افزود: امیدوارم در آینده بتوانم مسیر رو به رشد خود را ادامه دهم و برایم کشورم افتخارآفرینی کنم.

وی عنوان کرد: از مسئولین ورزش استان، هیات ووشو و سایر دوستانم که به استقبال من آمدند بسیار تشکر می کنم.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: کسب مدال طلای فرشاد عربی در رقابت‌های قهرمانی جهان نشان داد که ووشو استان توانایی افتخارآفرینی در مهمترین و بالاترین رویداد ورزشی جهان را دارد.

وی افزود: در طی ماه های اخیر که سکان ورزش استان را به دست گرفتم شاهد درخشش ورزشکاران استان از جمله ووشو کاران در عرصه های مختلف بودم که می طلبد به این رشته توجه ویژه ای شود.

حیدری افزود: آینده ورزش ووشو استان با افتخار آفرینی فرشاد عربی بسیار روشن است و نوید آن را می دهد که در ماه های آینده شاهد خبرهای خوبی در ووشو باشیم.

وی به تخصیص اعتبار برای ووشو استان اشاره کرد و گفت: اعتبار خوبی برای زیرساخت های ورزش ووشو استان در نظر گرفتیم و بنا داریم این رشته رزمی را در سایر شهرستان ها گسترش دهیم.

خوزستان مهد استعدادهای ورزشی است لذا نباید شاهد آن باشیم که شهرستان های ما از داشتن امکانات ورزشی بی بهره هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار