تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۵۴۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر پیام محمد حسینی:
کمر دردهای شدید، ابتلا به اختلالات ادراری را ممکن می کند
با توجه به اینکه دردهای حاد کمر، با سرفه، عطسه و هر فشار دیگری تشدید می یابد، بنابراین در حالت شدیدتر ممکن است فرد به اختلالات ادراری نیز دچار شود که در این مرحله نیاز به انجام جراحی و اقدامات اورژانسی است
خوزنیوز: دکتر پیام محمدحسینی متخصص ارتوپدی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهارکرد: با توجه به اینکه دردهای حاد کمر، با سرفه، عطسه و هر فشار دیگری تشدید می یابد، بنابراین در حالت شدیدتر ممکن است فرد به اختلالات ادراری نیز دچار شود که در این مرحله نیاز به انجام جراحی و اقدامات اورژانسی است.

 متخصص ارتوپدی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: شروع دردهای کمر در افراد معمولا به صورت حاد اتفاق می افتد؛ در این حالت به طور معمول بیش از 90 درصد بیماران مراجعه کننده اذعان دارند که با بلند کردن یک وسیله سنگین یا انجام یک فعالیت شدید، دچار کمر درد شدید شده اند؛ این دلیل کاملا درست است. چرا که درد ناشی از این حالت بیشتر شبیه به یک درد تیز و سوزشی است که به صورت مبهم در اندام تحتانی و کمر حس می شود.

 وی ادامه داد: دردهای تیز و سوزشی هر علتی که داشته باشند، به صورت ارجاعی به اندام های تحتانی می رسد و بیشتر مواقع دردی که اینگونه به پا وارد می شود، بسیار شدیدتر از درد کمر است.

 متخصص ارتوپدی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز عنوان کرد: معمولا اولین اقدام در بررسی این نوع دردها، معاینه دقیق وضعیت مهره ها و حرکات آن ها است؛ هر فردی با وضعیت نرمال باید بتواند با زاویه حدود 90 درجه به سمت جلو و حدود 15 تا 20 درجه به سمت عقب خم شود و در هر دو طرف به میزان حدود 30 درجه چرخش داشته باشد. در غیر این صورت فرد دچار آسیب کمر و درد کمر است.

 محمدحسینی افزود: 70 درصد دردهای کمر، عضلانی است و چنانچه علت درد، عضلانی تشخیص داده شود نیازی به گرفتن MRI نیست. اما در موارد نادر چون شکستگی، سرطان، وجود توده یا عفونت که همه این موارد همراه با علامت هستند، بررسی ها با عسکبرداری و MRI ادامه خواهد یافت.

 وی اظهارکرد: برای بیمارانی که به دلیل کمر درد و با علائمی مانند تب طولانی مدت، درد شبانه، سن بالا، کاهش وزن، پوکی استخوان و درد بیش از یک ماه، به پزشک مراجعه می کنند، لازم است جهت بررسی های بیشتر رادیوگرافی انجام شود.
:
:
:
آخرین اخبار