تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۵۴۱۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر آرش یلالی:
معدوم‌کردن بیش از 10 تن موادغذایی در 6 ماهه اول سال
خوزنیوز: دکتر یلالی رئیس مرکز بهداشت گفت: افزایش فعالیت سودجویان در زمینه مواد غذایی، استفاده از اهرم های قانونی در راستای حفظ سلامت شهروندان را می طلبد؛ در این میان توجه ویژه مقامات قضایی به موضوعات مرتبط با سلامت و همکاری نزدیک با مرکز بهداشت شرق، سبب دلگرمی کارشناسان بهداشت محیط در کشف و پیگیری مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی و برخورد با متخلفین گردیده است.

یلالی ادامه داد: حذف کاربرد جوش شیرین در نان مصرفی شهروندان که از اهداف مهم و در حال اجرای این مرکز می باشد نیز توسط مقامات قضایی با جدیت پیگیری می گردد.

وی افزود: در همین راستا در نیمه اول سال 96 تعداد 28 نانوای متخلف به دلیل مصرف جوش شیرین به مراجع قضایی معرفی شدند که در نتیجه آن 27 باب نانوایی به دستور مقام قضایی پلمپ گردید، حکم صادره یکی از متخلفین یک سال حبس و برای دو نفر دیگر هر یک مبلغ 500 هزار تومان جریمه نقدی تعیین و پرونده مابقی در دادگاه در حال رسیدگی می باشد.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خاطرنشان کرد: در راستای کنترل مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و از مجموع نمونه برداری های انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز، تعداد 7 مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عرضه مواد غذایی غیر منطبق با شرایط استاندارد به دادگاه معرفی گردیدند که 2 باب واحد صنفی به دلیل عرضه این مواد غذایی به دستور مقام قضایی پلمپ و پرونده مابقی در مجتمع قضایی در حال رسیدگی می باشد.

یلالی تصریح کرد: با توجه به کنترل های مستمر کارشناسان این مرکز و کشف حجم زیادی از مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی به دلایل انقضای تاریخ، نداشتن مجوزهای لازم و غیره، 6 مورد مجوز معدومی بنا به درخواست واحد بهداشت محیط توسط مقام قضایی صادر و 10437 کیلوگرم انواع مواد غذایی پس از طی مراحل قانونی و با اخذ 6 مجوز قانونی با نظارت کارشناسان بهداشت محیط از دسترس مصرف خارج و معدوم گردید.

وی بیان داشت: همچنین پیگیری های مستمر کارشناسان بهداشت محیط منجر به کشف 4 محل مخفی تهیه و آماده سازی مواد غذایی گردید که با احکام قضایی و همکاری نیروی انتظامی، ورود به محل و بازدید انجام و گزارشات و مستندات لازم جهت تصمیم گیری به مقام قضایی ارائه گردید .

یلالی در پایان اظهار داشت: این کار در راستای توجه و نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اجرای ماده 14 و 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی انجام شده است که نهایتا از همکاری مراجع قضایی و پلیس اماکن با کارشناسان بهداشت محیط شرق اهواز تشکر و قدردانی کرد.
:
:
:
آخرین اخبار