تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۵۴۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت 722 مدرسه مروج سلامت در خوزستان
مسئول سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جزییات اجرای برنامه‌های سلامت دانش‌آموزان در مدارس مروج سلامت را توضیح داد
مسئول سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جزییات اجرای برنامه‌های سلامت دانش‌آموزان در مدارس مروج سلامت را توضیح داد.
 
زهرا عسکراوی اظهار کرد: برنامه سلامت دانش‌آموزان در مدارس مروج سلامت برای انتقال مفاهیم سلامت بین دانش‌آموزان کشور طراحی شده است. همچنین این برنامه نظامی برای ارتقای سلامت است که منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم و دانش‌آموزان برای سالم زندگی کردن و کار کردن است.
 
وی افزود: هدف از اجرای این برنامه توانمندسازی دانش‌آموزان، پرسنل مدارس و اولیای دانش‌آموزان در خصوص خودمراقبتی و در نهایت ارتقای سلامت جامعه است که با مشارکت والدین، دانش‌آموزان و پرسنل انجام می‌شود.
 
مسئول سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اجرای برنامه مدارس مروج سلامت در ایران از سال 90 – 89 با همکاری آموزش و پرورش آغاز شد. در خوزستان نیز از سال 90 – 89 با 30 مدرسه شروع به کار کرد و به تدریج شتاب بیشتری پیدا کرد به طوری که در حال حاضر در مدارس زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز 722 مدرسه در سطح استان خوزستان تحت پوشش این برنامه قرار دارند که از این تعداد 137 مدرسه در غرب اهواز و 181 مدرسه در شرق اهواز هستند.
 
عسکراوی با بیان اینکه مدارس مروج سلامت هشت جزء را بررسی می‌کنند، بیان کرد: مدارس مروج سلامت، مدرسه را سلامت‌محور می‌کنند یعنی مدیر، معلم و دانش‌آموزان در این حرکت ایفای نقش می‌کنند و فضایی آرام از نظر فیزیکی و روانی در مدرسه ایجاد می‌شود. ارائه خدمات بالینی، بهبود تغذیه و مشاوره بخشی از فعالیت‌هایی است که در مدارس مروج سلامت اجرا می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در این مدارس سلامت کارکنان مدارس نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانند علاوه بر آموزش، در امر پرورش و ارتقای سلامت دانش‌آموزان مشارکت کنند.
 
مسئول سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس این معیارها مدارسی که می‌خواهند تبدیل به مدرسه مروج سلامت شوند، بعد از اجرای این موارد اعلام آمادگی می‌کنند بعد از آن ممیزی‌های  لازم انجام و به مدارس امتیاز داده می‌شود. مدرسه‌ای که علاوه بر یاد دادن مفاهیم سلامت، محیطی کاملا امن نیز ایجاد کرده باشند، لوح مدرسه مروج سلامت دریافت می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار