تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۵۴۱۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات توزیع مکمل "ویتامین D" در مدارس 18 شهر خوزستان
مکمل ویتامین D در تمام مدارس متوسطه اول و دوم در شهرستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت پیشگیری از عوارض ناشی از کمبود این ویتامین در دانش‌آموزان توزیع می‌شود
مسئول دفتر بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: مکمل ویتامین D در تمام مدارس متوسطه اول و دوم در شهرستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت پیشگیری از عوارض ناشی از کمبود این ویتامین در دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
 
مهنوش صاحبدل اظهار کرد: 18 شهرستان تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز هستند که توزیع مکمل ویتامین D در مدارس دخترانه و پسرانه به شبکه بهداشت این شهرستان‌ها ابلاغ شده است و در همه مدارس متوسطه اول و دوم چهارشنبه آخر هر ماه این مکمل به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه هر فرد بالای 12 سال باید ماهانه یک مکمل ویتامین D مصرف کند، افزود: هر دانش‌آموز ماهانه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D در مدرسه دریافت می‌کند، این دریافت مکمل به مدت 9 ماه در سال تحصیلی انجام می‌شود. این مکمل تنها برای پیشگیری از ایجاد کمبود ویتامین D است و افرادی که دارای کمبود این ویتامین هستند باید با انجام آزمایش‌های لازم و طبق دستور پزشک مقدار بیشتری از مکمل این ویتامین را مصرف کنند.
 
مسئول دفتر بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: کمبود ویتامین D با عوارضی مانند اختلال در رشد اسکلتی، کوتاه قدی، خطر ابتلا به بیماری ام.اس، بیماری قلبی و عروقی، دیابت، راشیتیسم، نرمی استخوان، اضافه وزن و بیماری‌های خود ایمنی همراه است.
 
صاحبدل با اشاره به طرح توزیع شیر غنی شده نیز عنوان کرد: در سال گذشته به مدارس استان توصیه شد که توزیع شیر غنی شده در مدارس ابتدایی در اولویت قرار بگیرد ولی متأسفانه این طرح اجرایی نشد.
 
وی گفت: توزیع شیر در مدارس در اختیار آموزش و پرورش است که متأسفانه تاکنون در خصوص اجرای این طرح اقدامی نشده و این طرح در چند سال اخیر ضعیف عمل کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار