تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۵۴۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:
هندیجان به یک دستگاه آب شیرین کن نیاز دارد
فرماندار هندیجان با بیان این‌که شهرستان به یک دستگاه آب شیرین کن جهت ارتقائ کیفیت آب نیاز دارد، گفت: بخشی از آب هندیجان که از رودخانه زهره تامین می‌شود در شرایطی که رهاسازی آب مناسب نباشد، EC و کدورت آن بالا است.
 
کوروش مودت اظهار کرد: در حال حاضر آب کانال کوت امیر و آب رودخانه زهره در شهرستان مخلوط می‌شود و در اختیار مردم هندیجان قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: بخشی از آب شهرستان که از کانال کوت امیر و رودخانه کارون تامین می‌شود خوب است اما بخشی از آب که از رودخانه زهره تامین می‌شود در شرایطی که رهاسازی آب مناسب نباشد، EC و کدورت آب افزایش پیدا می‌کند.
 
فرماندار هندیجان تصریح کرد: در ستاد بحران هندیجان مصوب شده است تا یک دستگاه آب شیرین کن برای شهرستان تهیه شود تا دستگاه لب شور به دستگاه شور تبدیل شود و با تامین این دستگاه مشکل کدورت و EC آب حل می‌شود.
 
مودت با بیان این‌که شهرستان به یک دستگاه آب شیرین کن جهت ارتقا کیفیت آب نیاز دارد، عنوان کرد: دستگاه آب شیرین کنی که در حال حاضر در شهرستان فعال است، زمانی که EC از 9000 میکروموس بالاتر می‌رود دیگر توان شیرین سازی آب را ندارد و از کار می‌افتد. در این زمینه نیاز است تا دستگاه آب شیرین کنی برای هندیجان تهیه شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهند دستگاه آب شیرین کن جدیدی برای شهرستان در نظر بگیرند، به اعتباری حدود 20میلیارد تومان نیاز است اما می‌توان دستگاه کنونی را با تغییراتی از لب شور به شور تبدیل کرد که این کار به اعتباری حدود 5میلیارد تومان نیاز دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار