تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۵۴۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک:
پرندگان مهاجر تابستانی در اندیمشک سرشماری شدند
2 هزار و 230 قطعه از پرندگان مهاجر در محدوده شهری اندیمشک سرشماری شدند
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با اشاره به سرشماری پرندگان محاجر در فصل تابستان در محدوده شهرستان اندیمشک گفت: 2 هزار و 230 قطعه از پرندگان مهاجر در محدوده شهری اندیمشک سرشماری شدند.

سعید عیدی گماری مشکلات محیط‌زیست را دغدغه بزرگ جهان امروز خواند و اظهار کرد: خوشبختانه جامعه امروز با اهمیت موضوعات محیط زیستی آشنا بوده و در شهرستان اندیمشک شهروندان با جدیت تمام در کنار مجموعه محیط‌زیست قرار داشته و مسائل مربوط به محیط‌زیست را با دقت رصد می‌کنند.

وی با اشاره به سردرگمی یکی از کل بزهای منطقه حفاظت شده چهل پا و پناه آوردن به منطقه مسکونی روستای قلعه مختار در بخش مرکزی شهرستان اندیمشک افزود: شهروندان روستای قلعه مختار ابتدا خود به صورت خودجوش رسیدگی به کل بز را انجام داده و سریعاً مراتب را به اداره محیط‌زیست اندیمشک اطلاع داده و کل بز به منطقه حفاظت‌شده چهل پا برگردانده شد.

رئیس اداره محیط‌زیست اندیمشک با اشاره به مشارکت اهالی بخش الوار گرمسیری از گونه سمندر لرستانی گفت: شهروندان بخش مرکزی، بخش الوار گرمسیری و نیز شهروندان اندیمشک همگی برای حفاظت از محیط‌زیست پیرامون خود حضور فعال داشته و در زمینه حفاظت و حراست از محیط‌زیست شهرستان اندیمشک یاری‌رسان مجموعه اداره محیط‌زیست، اداره منابع طبیعی و فرمانداری هستند.

وی با اشاره به سرشماری پرندگان مهاجر در فصل تابستان در محدوده شهرستان اندیمشک گفت: ۲ هزار ۲۳۰ قطعه از پرندگان مهاجر در فصل تابستان به محدوده شهری اندیمشک سرشماری شدند.

عیدی گماری با اشاره به سرشماری ۲ هزار و ۲۳۰ قطعه پرنده مهاجر در اندیمشک تصریح کرد: بیشترین پرنده مهاجر در فصل تابستان در شهرستان اندیمشک گونه باقرقره و قمری معمولی تشکیل می‌دهد که در فصل تابستان از صحرای عربستان و آفریقا به بیشه‌زارهای اندیمشک همه‌ساله مهاجرت می‌کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار