تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۵۴۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود 6500 نیرو در آموزش و پرورش رفع شد
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به جذب دو هزار نیرو از طریق فراخوان، گفت: اکنون در مجموع شش هزار و 500 نیرو جذب و این کمبود تقریبا رفع شده است.

حرج چلداوی با اشاره به فراخوان جذب نیرو که هفته گذشته از سوی آموزش و پررورش خوزستان اعلام شد، اظهار کرد: اکنون از طریق این فراخوان، دو هزار نیروی حق‌التدریس جذب بدنه شد.

وی افزود: همچنین سه هزار نیروی حق‌التدریس دیگر نیز از سال‌های گذشته جذب شدند و اکنون در مجموع پنج‌هزار نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش در حال کار هستند. یک‌هزار و 500 نیرو نیز از دانشگاه فرهنگیان و از طریق مراحل استخدامی جذب آموزش و پرورش شدند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ما 10 هزار نیرو کم داشتیم که اکنون در مجموع شش هزار و 500 نیرو جذب شده‌ است و این کمبود تقریبا رفع شد. اکنون کمبود سه هزار و 500 نیروی دیگر وجود دارد که معلمان رسمی به صورت اضافه کار، آن را جبران می‌کنند.

چلداوی گفت: این کمبود نیرو در مناطقی مانند نواحی اهواز، شوشتر، خرمشهر، آبادان، اروندکنار، عشایر، مسجدسلیمان و اندیکا بیش از مناطق دیگر وجود داشت.

وی در خصوص کلاس‌هایی که هنوز دچار نبود معلم هستند، تصریح کرد: این مشکل داخلی است. یعنی معلمان به مناطق اعزام شده و محل خدمت برای آن‌ها مشخص شده است اما در خود منطقه سازماندهی کافی صورت نگرفته و معلم‌ها به دنبال جابه‌جایی در منطقه هستند که نهاد‌های نظارتی و حراست و بازرسی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش مرتب پیگیر این موضوعات هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار