تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۱۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
قیمت فعلی مرغ مناسب است
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ حدود 6900 تا 7000 تومان است که قیمت خوب و مناسبی برای مصرف کننده است اما این قیمت‌ها ممکن است کوتاه مدت باشد و اگر مرغدار ضرر کند قطعا شاهد وجود مرغ در بازار با این قیمت‌ها نخواهیم بود.
 
مسعود احمدی اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار کشور مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن قیمت هرکیلوگرم مرغ برای مصرف کننده 7500 تومان تعیین شده است.
 
وی افزود: در این زمینه هنوز هیچ نامه‌ای به صورت رسمی به سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ابلاغ نشده است اما پس از ابلاغ با برگزاری جلساتی در خصوص اجرایی شدن این مصوبه تصمیم‌گیری خواهد شد.
 
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان بازوی تنظیم بازار جهاد کشاورزی تعیین شده است و تلرانس 5 درصدی در نظر گرفته شده برای قیمت مرغ به این دلیل است تا این شرکت در زمان کاهش نرخ مرغ، نسبت به خرید مرغ مازاد اقدام کند و هنگامی که قیمت از 7800تومان بالاتر رفت، مرغ ذخیره شده را در بازار توزیع کند.
 
احمدی عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ حدود 6900 تا 7000 تومان است که قیمت خوب و مناسبی برای مصرف کننده است اما این قیمت‌ها ممکن است کوتاه مدت باشد و اگر مرغدار ضرر کند، قطعا شاهد وجود مرغ در بازار با این قیمت‌ها نخواهیم بود.
 
وی گفت: اگر قیمت مرغ کاهش بسیار زیادی داشته باشد قطعا مرغدار ضرر می‌کند و نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های مختلف خود باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد مرغدار برای دوره بعد توان جوجه‌ریزی ندارد و مرغ در بازار کاهش پیدا خواهد کرد.
 
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در بازار باید به صورت متعادل باشد تا مرغدار نیز ضرر نکند و توان تولید و جوجه‌ریزی را برای دوره‌های بعد داشته باشد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار