تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۱۵۴۱۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تالیف کتاب درسی فنی‌وحرفه‌ای توسط 2 هنرآموز خوزستانی
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از تألیف کتاب درسی "تکمیل کاری قطعات فلزی" توسط دو هنرآموز خوزستانی خبر داد
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از تألیف کتاب درسی "تکمیل کاری قطعات فلزی" توسط دو هنرآموز خوزستانی خبر داد.
 
جمشید کمایی با اشاره به همکاری دو هنرآموز خوزستانی به عنوان گروه تالیف یکی از کتب درسی دوره متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه‌ای با دفتر تالیف کتب درسی، اظهار کرد: هنرآموزان خوزستانی پس از کسب عنوان نخست فراخوان دفتر تألیف کتب درسی برای ارائه نمونه کار تألیف موضوعی به عنوان مولفان کتاب درسی "تکمیل کاری قطعات فلزی" انتخاب شدند.
 
وی افزود: این کتاب توسط سه هنرآموز تألیف شده است که علیرضا آزمند از آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز و محمدتقی محمدی نیز از آموزش و پرورش آبادان، دو مولف خوزستانی این کتاب هستند که تألیف این کتاب را از دی ماه 95 آغاز کردند و با تلاش مستمر در نهایت در تیرماه سال جاری تألیف کتاب "تکمیل کاری قطعات فلزی" را به پایان رساندند.
 
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این کتاب درسی دارای پنج پودمان (مرحله کار) است. مدل‌سازی چوبی، ساخت مدل فومی، ساخت مدل فلزی، تکمیل قطعه ریخته‌گری و تعمیر قطعات معیوب ریخته‌گری نیز از فصل‌های این کتاب درسی هستند. کتاب درسی "تکمیل کاری قطعات فلزی" برای رشته فنی و حرفه‌ای، شاخه صنعت، گروه مواد و فناوری، زیر شاخه متالوژی در حال حاضر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور تدریس می‌شود.
 
کمایی خاطرنشان‌کرد: این کتاب با هدف آموزش طراحی و ترسیم نقشه مدل‌سازی، ساخت مدل‌های چوبی بر اساس نقشه، طراحی و ترسیم نقشه مدل‌سازی و ساخت مدل‌های فومی (مصرف شدنی) با توجه به نقشه، آموزش استانداردها و تکنیک‌های قالبگیری و ریخته‌گری مدل‌های چوبی و فومی و ساخت مدل‌های فلزی، شناسایی عیوب قطعات ریخته‌گری شده، استانداردها و روش‌های تعمیر و ترمیم این قطعات و در نهایت جوشکاری، نگارش شده است.
 
وی بیان کرد: پس از آموزش پودمان‌های این کتاب انتظار می‌رود که هنرجویان توانایی ساخت مدل‌های چوبی، فومی و فلزی را برای تولید قطعات صنعتی پیدا کرده و فنون عملیات قالبگیری، ریخته‌گری و جوشکاری را به طور کامل بدانند. ترتیب و توالی پودمان‌های این کتاب بر اساس شعار اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هدررفت مواد و زمان، به گونه‌ای طراحی شده که حاصل فعالیت‌های موجود در هر پودمان در پودمان بعد از خود استفاده شده و دور انداخته نشود.
 
 این دو هنرآموز خوزستانی با همکاری دفتر تالیف کتب درسی آموزش و پرورش کشور فیلم آموزشی راهنمای تدریس این کتاب درسی را نیز به مرحله تولید رساندند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار