تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۵۴۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صندوق نوآوری و شکوفایی خوزستان در انتظار سرمایه‎گذار
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با تأکید بر لزوم توجه به تأسیس صندوق نوآوری و شکوفایی در استان، گفت: در صندوق‌های نوآوری و شکوفایی فعالیت‌های مختلفی برای تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد و تسهیلات مختلفی مانند وام و ضمانت‌نامه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

دکتر بابک مختاری در جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که روز یکشنبه، 16 مهرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مصوبه جلسه گذشته کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان درباره تأسیس صندوق نوآوری و شکوفایی در استان، اظهار کرد: پس از تصویب قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، تشکیل صندوق شکوفایی و نوآوری مطرح شد. در کنار آن نیز صندوق‌هایی برای استان‌ها در نظر گرفته شد.

وی افزود: از نظر تعداد صندوق در استان‌ها محدودیتی وجود ندارد و یک استان می‌تواند حتی 10 صندوق شکوفایی و نوآوری داشته باشد. در این صندوق‌ها فعالیت‌های مختلفی برای تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد و تسهیلات مختلفی مانند وام و ضمانت‌نامه به آن‌ها پرداخت می‌شود. صندوق‌های شکوفایی و نوآوری تمام عملیات بانکی را با سود کمتر برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: در تمام کشور 18 صندوق شکوفایی و نوآوری وجود دارد. حدود 16 صندوق با قانونی که در برنامه چهارم توسعه دیده شده بود، تاسیس شدند. هم‌اکنون 12 صندوق شکوفایی و نوآوری در کشور فعال است و 19 استان در کشور وجود دارند که صندوق نوآوری و شکوفایی ندارند.

مختاری تصریح کرد: محدودیتی برای مشارکت دستگاه‌ها در صندوق‌های نوآوری و شکوفایی وجود ندارد اما باید 59 درصد سهام این صندوق به بخش خصوصی و 49 درصد به بخش دولتی داده شود. هرچه اعتبار اولیه برای ایجاد صندوق بیشتر باشد، این صندوق می‌تواند قوی‌تر فعالیت کند و تسهیلات بهتری ارائه دهد.

وی گفت: برای تأسیس صندوق نوآوری و شکوفایی یک کارگروه متشکل از پارک علم و فناوری خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، مرکز برنامه‌ریزی و نوسازی استانداری و سازمان صنعت و معدن تشکیل و در جلسه‌ای مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی بزرگ استان بر اساس مسوولیت اجتماعی خود در تأسیس این صندوق در خوزستان مشارکت داشته باشند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر صندوق نوآوری و شکوفایی برای فراهم کردن 49 درصد از 51 درصد سهم غیردولتی صندوق اعلام آمادگی کرده‌اند. اگر دستگاه‌های بخش خصوصی قصد همکاری دارند باید به ما اعلام آمادگی کنند در غیر این صورت با بخش سرمایه گذاری خطرپذیر صندوق نوآوری و شکوفایی برای تأسیس صندوق وارد مذاکره می‌شویم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار