تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۲۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هندیجان توانایی تامین مخارج استقرار اداره ثبت اسناد را ندارد
زمزمه‌های استقرار اداره مهم ثبت‌اسناد و املاک در هندیجان بعد از ۱۴ سال به گوش می‌رسد، اما ظاهراً هزینه استقرار آن را باید مردم هندیجان بدهند و این در حالی است که هندیجان از محرومیت‌های زیادی رنج می‌برد
زمزمه‌های استقرار اداره مهم ثبت‌اسناد و املاک در هندیجان بعد از 14 سال به گوش می‌رسد، اما ظاهراً هزینه استقرار آن را باید مردم هندیجان بدهند!

اگر قرار بر این باشد که هزینه‌های استقرار ادارات و خرید تجهیزات را مردم پرداخت کنند، پس این‌همه ثروت، نفت، پتروشیمی، معدن، هزینه قبوض آب، برق، گاز، تلفن و دیگر درآمدهای هزاران میلیارد دلاری صرف چه می‌شود!

هندیجان هیچ‌گونه درآمدی ندارد که بخواهد برای استقرار ادارات پرداخت کند، هزینه استقرار هر اداره در هندیجان بیش از 50 میلیون تومان است. مسئولان ادارات کل استان خوزستان باید به هندیجان کمک کرده تا از این وضعیت اسفناک خارج و به چندین سال عقب‌ماندگی خاتمه دهند.

مردم هندیجان مردمی مظلوم، محروم اما صبور هستند

مردم هندیجان که در دوران دفاع مقدس از بهترین مرزداران و مدافعان کشور و نظام بوده‌اند اکنون از نظر امکانات با محرومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و این شایسته نیست در حق این مردم کوتاهی شود و از همه مسئولان ارشد استانی انتظار حمایت و پشتیبانی جدی دارند.

14 سال از شهرستان شدن هندیجان می‌گذرد ولی هنوز برخی ادارات مهم همانند ثبت‌اسناد و املاک، محیط‌ ‌زیست، بنیاد مسکن در آن مستقر نشده و این موضوع سبب ناراحتی و نگرانی مردم مؤمن و ولایت مدار هندیجان شده است.

متأسفانه دفتر ثبت ازدواج شماره 20 هندیجان چندین سال است به دلایل نامعلومی تعطیل‌شده و جوانان ما برای ثبت ازدواج باید بیش از 70 کیلومتر به ماهشهر رفته تا یک کار جزئی را انجام بدهند.

متأسفانه در نبود اداره ثبت‌اسناد در هندیجان هرساله عدیده‌ای از همشهریان ما در جاده خطرناک ماهشهر به هندیجان جان‌عزیز خود را ازدست‌داده‌اند. اخیراً 6 تن از خانواده‌ای که قصد ازدواج داشتند برای ثبت عقد زوجین در این جاده کشته شدند.

مسئولان پاسخگوی انتظارات و خواسته‌های مردم باشند

هنگامی‌که مسئولان نمی‌توانند جاده‌های مناسب و با استانداردهای بین‌المللی برای مردم ایران احداث کنند، حداقل به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده تا ادارات و سازمان‌های موردنیاز مردم در شهرهای خود استقرار پیدا کند تا کمتر کسی در این جاده‌های اسفناک کشته شود.

این در حالی است که فرمانداران و دیگر مسئولان ازجمله شورای شهر، شهرداری تمام امکانات لازم را برای استقرار این اداره در هندیجان را فراهم کرده‌اند اما هنوز معلوم نیست تعلل دراین‌باره برای چیست.

انتظار مردم و مسئولان هندیجان از اداره کل ثبت‌اسناد خوزستان این است علاوه بر استقرار همه تجهیزات موردنیاز در این شهر، جوانان تحصیل‌کرده بومی هندیجان را به استخدام این اداره درآورده تا نیروهای بومی بیکار مشغول شوند، چراکه اولویت با نیروهای منطقه است.

14 سال هندیجان شهرستان شده ولی تغییری نکرده است

مجید شعبانی یکی از فعالان اجتماعی هندیجان اظهار داشت: ما مردم از این وضعیت اسفناک ناراحت و ناراضی هستیم.

وی افزود: 14 سال است شهرستان شدیم و نام آن را به دوش می‌کشیم اما متأسفانه هیچ‌گونه امکانات لازم ازجمله استقرار اداره مهم ثبت‌اسناد به ما نداده‌اند. حق ما توسط مسئولان استان خوزستان پایمال‌شده است.

رضا شعبانی یکی از شهروندان هندیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: ما دیگر طاقت نداریم ببینیم جوانان ما در جاده‌های نامناسب کشته شوند از همه می‌خواهیم در استقرار این اداره در هندیجان همکاری کنند.

وی افزود: ما یک شهر محروم و کم برخوردار هستیم حداقل در استقرار یک اداره دیگر نباید این‌گونه به ما جفا کنند و نگذارند در شهر خودمان آسایش داشته باشیم.

کاظم احمدی یکی دیگر از شهروندان هندیجانی اظهار داشت: چرا ما مردم هندیجان باید در همه‌چیز در بدبختی و محرومیت باشیم، ما به دولت‌مردان رأی داده‌ایم تا مشکلاتمان را حل کنند نه اینکه کاری کنند در جاده‌ها کشته شویم.

پیگیر جدی استقرار اداره ثبت‌اسناد در هندیجان هستیم

کوروش مودت فرماندار هندیجان اظهار داشت: اداره مهم ثبت‌اسناد باید در هندیجان مستقر شود و ما پیگیر موضوع هستیم.

وی افزود: درخواست‌های زیاد مردمی برای استقرار این اداره به ما ارسال‌شده و دیگر مسئولان گذشته نیز پیگیر بوده‌اند امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه هر چه سریع‌تر این اداره در هندیجان مستقر شود.

در چند ماه اخیر تلاش‌های فراوانی از سوی مسئولان و نیز پیگیری‌های مستمری توسط خبرگزاری بین‌المللی تسنیم و دیگر خبرگزاری‌های معتبر و رسمی در جهت استقرار این اداره مهم در هندیجان صورت گرفته است.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار