تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۱۵۴۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانش‌آموزان یکی از روستاهای ایذه کلاس برای تحصیل ندارند
روستای"تنباکو کار" یکی از روستاهای ایذه است که دانش آموزان آن بدون کلاس درس و فقط با یک میز و نیمکت زیر آسمان آبی این روستای نفت‌خیز به تحصیل می‌پردازند
روستای"تنباکو کار" یکی از روستاهای ایذه است که دانش آموزان آن بدون کلاس درس و فقط با یک میز و نیمکت زیر آسمان آبی این روستای نفت‌خیز به تحصیل می‌پردازند.

بیش از 15 روز از سال تحصیلی جدید می‌گذرد اما همچنان دانش آموزانی در برخی از روستاهای خوزستان هستند که هنوز کلاس درسی برای ادامه تحصیلش ندارند و یا اینکه اگر برای آنها موجود است به صورت نامتعارفی وجود دارد.

با نگاهی به برخی از روستاهای شهرستان ایذه به دانش آموزانی می‌رسیم که سقف کلاس درس آنها، آسمان و آفتاب سوزان خوزستان است. روستای"تنباکو کار" یکی از روستاهای ایذه است که دانش آموزان آن بدون کلاس درس و فقط با یک میز و نیمکت زیر آسمان آبی این روستای نفت‌خیز به تحصیل می‌پردازند البته از گرمای سوزان آفتاب و گذران روز دانش‌آموزان در این گرما هم نمی‌توان غافل شد.

دانش آموزان روستای تنباکو کار در حالی بدون کلاس در حال تحصیل هستند که زمستان سرد و بارانی را پیش رو دارند و باید این بچه‌ها درس خواندن را نیز در زیر باران و سرما همانند هر سال تجربه کنند البته مردم این روستا از لحاظ امکانات رفاهی اعم از جاده، آنتن دهی تلفن و  دیگر مشکلات که از اولویت‌های هر زندگی به شمار می‌رود نیز رنج می‌برند.

در ماه های اخیر استاندار خوزستان و مدیر کل آموزش و پرورش از ریشه کن کردن مدارس کانکسی و خشت و گلی در سطح استان خبر دادند در صورتی که  دانش آموزان برخی از روستاهای ایذه آرزوی تحصیل در کانکس را دارند.

اهالی روستای تنباکو کار امیدوار هستند که مسئولان چاره‌ای برای رفع مشکلات این روستا به ویژه رفع مشکل تحصیل این دانش آموزان بیاندیشند تا اینکه شاید روزی این بچه‌ها بتوانند با ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در آینده‌ای نه چندان دور به انسانی مفید و موثر برای جامعه خویش مبدل شوند.

در همین زمینه محمد مرادی مسئول نوسازی مدارس شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایذه، اظهار داشت: روستای "تنباکو کار1" چهار دانش آموز دارد که در حال تحصیل هستند و امسال نیز آموزش و پرورش به  آنها مجوز داده چرا که در سال‌های گذشته به دلیل تعداد کم دانش‌آموزان در این نقطه مدرسه‌ای وجود نداشت.

                                                                        

وی در ادامه افزود: روستای تنباکوکار 2 نیز در حال حاضر 8 دانش آموز دارد و در واقع کلنگ احداث یک مدرسه یک کلاسه در آنجا به زمین زده شد و مقرر شده که آموزش و پرورش شهرستان ایذه یک خانه به عنوان مدرسه برای تحصیل آن دانش آموزان فعلا اجاره کند و کانکسی که در روستای تنباکو کار 2 وجود دارد را نیز به روستای تنباکوکار یک برای تحصیل دانش آموزان فرستاده شود.

مسئول نوسازی مدارس شهرستان ایذه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه زمانی این کانکس برای این دانش آموزان فرستاده می‌شود عنوان کرد: در هفته جاری این کانکس به روستای تنباکو کار یک فرستاده می‌شود.

در همین خصوص یکی از اهالی روستا اظهار داشت: در روستای "تنباکو کار1" چهار دانش آموزش در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند،2 نفر از این دانش آموزان دختر و 2نفر دیگر نیز پسر هستند.

وی در ادامه افزود:2 دانش آموز دیگر که دختر هستند و در رده راهنمایی تحصیل می‌کنند نیز باید چند کیلومتر راه را به سبب نداشتن مدرسه بپی‌مایند در حقیقت تعداد دانش آموزانی که در سال آینده به دوره ابتدایی وارد می‌شوند 4 نفر دیگر هستند که مجموع آنها به 8 نفر می‌رسد و باید آموزش و پرورش برای ایجاد مدرسه در این روستا فکری کند.

این فرد گفت: دانش آموزان این روستا معلم و تعدادی میز و صندلی دارند اما کلاس درس ندارند و درواقع زیرآفتاب درس می‌خوانند؛ناگفته نماند آموزش و پرورش شهرستان ایذه بیان کرده وضعیت کلاس درس را مشخص می‌کنیم اما تاکنون انجام نشده و مشخص نیست که چه زمانی انجام شود.

وی بیان کرد: این روستاها مشکلات زیادی دارند  و از مسئولان در خواس ت می‌کنیم که نسبت به رفع این مشکلات تلاش کنند.

برخی از روستاهای شهر دهدز از قبیل بنه ارون، بردزرد، لارم و پاموله نیز فاقد کلاس درس مناسب هستند که در سال گذشته تعدادی کانکس برای این روستاها فرستاده شد اما پس از گذشته یکسال همچنان این کانکس‌ها در شهر دهدز درحال خاک خوردن هستند و دانش آموزان نیز چشم انتظار این کانکس‌ها هستند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار