تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۵۴۲۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت روز جهانی کودک؛
دومین مرکز رفاه کودک و خانواده در اهواز افتتاح شد
خوزنیوز: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خوزستان در مراسم افتتاحیه دومین مرکز رفاه کودک و خانواده اهواز که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک با شعار «هر کودک نشانی خداست» گفت: هدف از راه اندازی این مراکز فراهم آوردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده است.

به گزارش خوزنیوز؛ محمدرضا عباسی بیان داشت: این طرح به صورت پایلوت در 7 استان کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، گیلان، یزد و خوزستان اجرا می شود و در خوزستان تاکنون دو مرکز در اهواز راه اندازی شده  و یک مرکز در دزفول راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: مراکز رفاه کودک و خانواده با هدف افزایش سطح دسترسی جامعه به خدمات ویژه رفاه کودک و خانواده، فراهم کردن امکان مراقبت از کودکان در ساعت عدم حضور سرپرستان آنها، آموزش مهارت های زندگی بر پایه فرهنگ دینی و ملی و آموزش سرپرستان در راستای ارتقای سطح مهارت های والدینی تأسیس می شوند.

عباسی عنوان کرد: جامعه هدف این مراکز، کودکان 12 سال و کمتر و خانواده های آنها است.

وی همچنین افزود: مراکز رفاه کودک و خانواده با تفکیک جنسیتی برای کودکان 7 سال به بالا در سه تیپ، فعالیت می کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خوزستان ادامه داد: مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مطالعه آزاد، برگزاری دوره های آموزشی، استفاده از کلاس های آموزشی فوق برنامه، برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی از جمله خدماتی است که به گروه سنی 7 سال به بالا ارائه می شود.

عباسی اظهار داشت: مراکز غیردولتی کودک و خانواده، تحت نظارت سازمان بهزیستی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی، برای ارائه خدمات عمومی و به صورت ساعتی یا تمام وقت به کودکان و خانواده ها راه اندازی می شوند.
:
:
:
آخرین اخبار