تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدرسه فرسوده "اسراء" در انتظار مهر مسئولان / تصاویر
مدارس زیبا، ایمن و استاندارد نخستین نیاز حوزه تعلیم و تربیت است اما با این وجود در مدارس برخی مناطق استان خوزستان زیبایی، ایمنی و استانداردهای لازم مشاهده نمی‌شود
مدارس زیبا، ایمن و استاندارد نخستین نیاز حوزه تعلیم و تربیت است اما با این وجود در مدارس برخی مناطق استان خوزستان زیبایی، ایمنی و استانداردهای لازم مشاهده نمی‌شود.

با توجه به اینکه در اوایل فصل بازگشایی مدارس خبرهای زیادی در زمینه نوسازی، پاکسازی و تجهیز مدارس شنیده شد اما مدارس متعددی در سطح خوزستان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه استان وجود دارند که هیچ‌ کدام از این برنامه‌ها در آنها پیاده نشده است.

بنا به گفته روانشناسان زیبایی و تمیزی فضای آموزشی بر یادگیری درس و جذب محصلان به ویژه دوره ابتدایی به مدرسه تاثیر زیادی دارد اما برخی مدارس نه تنها از نظر زیبایی و تمیزی محیط آموزشی سطح خیلی پایینی دارند حتی ضروری‌ترین امکانات از جمله نیمکت به تعداد کافی برای دانش‌آموزان را ندارند.

استاندار خوزستان در جلسات متعدد آموزش و پرورش اعلام کرده است که تا پایان سال 97 تمام مدارس کانکسی خوزستان برچیده می‌شوند این در حالی است که هنوز مدارس ساختمانی غیراستاندارد نیز در سطح استان وجود دارند.

با توجه به اینکه کلان‌شهر اهواز از نظر گرمای بالای 50 درجه در جهان رکورد زده اما برخی مدارس این کلانشهر از داشتن سیستم‌های خنک کننده محروم هستند. نمونه بارز این مدارس فرسوده و فاقد تجهیزات مدرسه دوره ابتدایی واقع در کوی سیاحی با بافت قدیمی است.

مادران زیادی به دلیل اینکه مدرسه نام‌برده فاقد امکانات ضروری از جمله نیمکت، فضای تمیز و سرویس‌های بهداشتی ابراز نارضایتی می‌کنند.

یکی از معلمان مدرسه "اسراء" واقع در کوی سیاحی بیان می‌کند که " به دلیل اینکه مدرسه (اسراء) سطح خیلی پایینی دارد دیگر حاضر نیست در این مدرسه تدریس کند". مدرسه نامبرده حتی برای معلم خود نیز ارزشی قائل نیست و میز و صندلی که به وی اختصاص داده به شدت خراب است.

تنها سیستم خنک کننده اسپیلر مدرسه "اسراء" سیستمی است که در دفتر استراحت معلمان نصب شده است اما کلاس‌های دیگر این مدرسه یا فاقد سیستم خنک کننده هستند یا کولری نصب شده که سرو صدای آن بیش از باد خنکی است که نصیب دانش‌آموزان می‌شود.


میز و صندلی معلم مدرسه




کف کلاس‌های مدرسه
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار