تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۵۴۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ذوق‌زدگی برخی نمایندگان
ظهور پدیده «از خودم متشکرم» در آبادان
ذوق‌زدگی در برخی نمایندگان آبادان باعث شده تا دست به اقداماتی بزنند که مردم نام این پدیده را «از خود متشکرم» گذاشته‌اند
ذوق‌زدگی در برخی نمایندگان آبادان باعث شده تا دست به اقداماتی بزنند که مردم نام این پدیده را «از خود متشکرم» گذاشته‌اند.

 بنر نوشته‌هایی در سطح شهر آبادان همه روزه نصب و در آن از برخی نمایندگان شهر در مجلس و شورای اسلامی تقدیر و تشکر به عمل آمده است.

این بنرها که از سوی یک عضو جدید شورای اسلامی شهر که پیش از این نیز سابقه حضور در این پارلمان را داشته شدت بیشتری به خود گرفته است، گواه از ذوق‌زدگی این نماینده منتخب برای راه‌یابی دوباره به ساختمان شورای شهر آبادان را دارد.

بنرهایی با طرح‌ها و نوشته‌های یک شکل و یک رنگ، عکس واحد و با امضاهای مختلف از سوی طیوف و عشایر گوناگون مردم و ادارات شهرستان آبادان را در خود جای داده است.

سوال اینجاست که این حرکت یک‌شکل و هماهنگ بین این‌ تعداد طیف چگونه با یک شکل و یک‌رنگ و یک‌طرح درست در زمانی واحد صورت پذیرفته و بر روی پایه‌های یک یا دو شرکت تبلیغاتی نصب شده است.

اغلب شهروندان آبادانی نیز این حرکت را اقدامی تحریک‌آمیز و تبلیغی از سوی نماینده مذکور و اطرافیان او دانشته و اذعان دارند که این تقدیر و تشکر‌های پوشالی تنها از سر ذوق‌زدگی در راه رسیدن دوباره به کرسی شورای شهر است.

شهروندی با نام عباس لیراوی در گفت‌وگویی، ضمن اینکه این اقدامات را مضحک خواند و برای مردم مبرهن دانست که از سوی خود نمایندگان مذکور و افراد وابسته و با هزینه شخصی خودشان در حال صورت گرفتن است، عنوان کرد: شهر آبادان به لحاظ مدیریتی، فرهنگی، عمرانی، اشتغال و حتی اقتصادی برای مردم در بدترین وضع موجود قرار دارد، اما نمایندگان همه روزه با نصب بنرهای تشکر و تقدیر از خود بر زخم مردم نمک می‌پاشند.

وی یادآور شد: ما نمی‌دانیم اینهمه اقدامی که برای آن از خود تشکر می کنند کجا صورت گرفته و سودش به جیب چه کسی می‌رود.

این شهروند در سخنانی طنزآمیز گفت: به نظرم این بنرها در چاپخانه‌ها به طور آماده موجود است و فقط باید نام اشخاص تقدیر کننده را زیر آن بنویسند و سپس در خیابان نصب کنند.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در خانه ملت نیز، که از ابتدای راهیابی به مجلس، تمام توان خود و اطرافیانش را برای انعکاس تمام کنش‌های خود به کار بسته نیز ضمن استمرار این حرکت و نصب بنرهای گوناگون در سطح شهر در تقدیر از عملکرد خود، در شبکه‌های اجتماعی نیز توسط یکی از نزدیکان خود به شدت در حال انتشار اقدامات خود است، اقداماتی که از بازدید و جلسه به قشرهای مختلف فراتر نرفته و هنوز نانی از این تنور برای مردم آبادان گرم نکشته است.

سوال اینجاست، اگر شما نماینده خدمتگذار مردم هستید، این همه تقدیر و تشکر پس برای چیست؟ شما نماینده و وکیل مردم هستید تا برای آنها و در راه ایجاد رفاه و امکانات و تسهیلات تلاش کنید، پس از این بابت منتی نیز بر سر مردم ندارید و هر چه را که می‌کنید و نمی‌کنید تنها گوشه‌ای از وظایف شماست.

خبرنگار فارس در گفت‌وگو با یکی دیگر از شهروندان آبادان نسبت به این اقدامات نظر وی را جویا شد که این جوان 29 ساله اظهار کرد: چند سال است که در آبادان هیچ پیشرفتی راشاهد نیستیم و در نوعی بحران مدیریتی قرار گرفته‌ایم.

مسعود مالک‌زاده تاکید کرد: من نمی‌دانم اگرکاری انجام شده، چرا ما نمی‌بینیم و اگر اقدامی صورت گرفته اینهمه بنر نوشته‌های تقدیر و تشکر برای چیست؟ این بنرها با این هزینه گزاف، توسط چه کسانی چاپ و پرداخت می‌شود که در میادین اصلی شهر چنین بنرهای گران قیمتی نصب می شود، آیا این اقدامات صورت گرفته احتمالی کسی سودی می‌برد که بازار تقدیر و تشکر از یکدیگر به راه افتاده است؟

 این «از خود تشکر کردن‌ها» هیچ دردی را از مردم دوا نمی‌کند، اگر شهروندان اقدامی ببینند، خود دست به تقدیر و تشکر خواهند زد.

پس ضمن اینکه این حناها دیگر برای مردم فاقد رنگ است و کمتر به خودنمایی و تبلیغ دامن بزنید، بیایید در راه خدمت به این مردم مستضعف که همواره مورد تاکید امام راحل بود، گام بردارید و از پرداختن به حواشی امتناع ورزید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار