تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۵۴۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخریب 7 باب کوخه و رها سازی پرندگان در شادگان
7 باب کوخه در شادگان تخریب شده و 8 عدد کبوتر و 4 گنجشک که برای به دام انداختن پرندگان شکاری استفاده می گردید به همراه دو بهله سنقر و دو بهله سارگپه در طبیعت رهاسازی شدند
خوزنیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: طی گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان تعداد 7 باب کوخه صید پرندگان شکاری تخریب و 16 پرنده رها سازی شد.

تخریب 7 باب کوخه و رها سازی پرندگان در شادگان

به گزارش خوزنیوز؛ سید محمد حسن فقیه در این خصوص عنوان کرد: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان شکاری به تالاب بین المللی شادگان، متخلفین بسیاری برای صید و زنده گیری پرندگان کمیاب شکاری در عرصه های خشک تالاب شادگان حضور یافته و به ایجاد و احداث کوخه برای به تله انداختن و شکار این پرندگان اقدام می نمایند . لذا ماموران یگان حفاظت محیط زیست شادگان طی گشت و کنترل مستمر خود موفق به شناسایی و تخریب7باب کوخه و زنده گیری پرندگانی ازجمله ( دو بهله سنقر ،دو بهله سارگپه 8 عدد کبوتر و 4گنجشک ) شدند.

 فقیه در ادامه گفت: به رغم تلاش های ماموران یگان برای دستگیری این افراد متخلف در هیچ کدام از کوخه ها متخلفی مشاهده نشد و پس از تخریب کوخه ها تمام پرندگان زنده گیری شده رها سازی گردید و به دل طبیعت برگشتند.

وی افزود: هدف از شکار پرندگان شکاری که بسیار قیمتی و کمیاب نیز می باشند فروش آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سود جویی بیشتر متخلفان می باشد.

فقیه تاکید نمود: کاهش جمعیت این گونه های شکاری خاص بدلیل محدودیت های زیستگاهی و محدودیت های تغذیه ای در این چند سال گذشته و همچنین صید و زنده گیری با خطر حذف و ازبین رفتن این گونه های شاخص حیات وحش بیش از پیش نمود پیدا کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار