تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصوبات گلگشت سه‌روزه یک مدیرکل گردشگری کشوری در خوزستان
با توجه به قابلیت‌های فراوان استان خوزستان در زمینه‌ توسعه‌ انواع مختلف زیرساخت‌های گردشگری، مدیرکل زیرساخت‌ها و مناطق نمونه‌ گردشگری کشور از تعدادی از ظرفیت‌های گردشگری استان دیدن کرد
معاون سرمایه‌گذاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با توجه به قابلیت‌های فراوان استان خوزستان در زمینه‌ توسعه‌ انواع مختلف زیرساخت‌های گردشگری، مدیرکل زیرساخت‌ها و مناطق نمونه‌ گردشگری کشور از تعدادی از ظرفیت‌های گردشگری استان دیدن کرد.

تبار قریب با اشاره به این بازدید سه روزه اظهار کرد: در این سفر از هر سه اثر ثبت جهانی استان بازدید شد و زیرساخت‌های گردشگری آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: موزه‌ دفاع مقدس، یادمان شهدای شلمچه، اقامتگاه بوم‌گردی مضیف حاج عبدالله در خرمشهر، روستاهای گردشگری صراخیه و رگبه در شادگان، تعدادی از پروژه‌های گردشگری در اهواز، روستای رباط در باغملک، اقامتگاه بوم‌گردی الیما و منطقه‌ نمونه‌ گردشگری زراس در ایذه، روستای خماط، چغازنبیل، محوطه و موزه‌‌ شوش، بافت قدیم دزفول، سازه‌های آبی تاریخی و اقامتگاه‌های سنتی در شوشتر از مناطقی بودند که در این سفر سه روزه بازدید شدند و از لحاظ زیرساخت‌های گردشگری مورد بررسی قرار گرفتند.

او ادامه داد: در این بازدیدها جلسات خوبی نیز برگزار شد که جلسه با استاندار خوزستان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه‌ آزاد اروند، فرمانداران دزفول، باغملک و ایذه و انجمن بانوان حامی صنعت گردشگری خوزستان از این جمله بود که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر در زمینه‌ توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های مختلف استان باشد.

به گفته قریب: در جلسه‌ای که با استاندار برگزار شد گزارشی کامل از وضعیت زیرساخت‌های گردشگری استان توسط دکتر نشان (مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان) ارایه شد و استاندار استقبال بسیار خوبی در جهت حمایت از توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری در استان کرد.

معاون سرمایه‌گذاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با تأکید بر لزوم توسعه‌ بیشتر گردشگری آبی در استان بیان کرد: در خصوص ساماندهی سواحل جنوبی کشور یک ردیف اعتباری در سطح کشور در نظر گرفته شده که با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم استان خوزستان در آن سهم ویژه‌ای داشته باشد. همچنین علاوه بر طرح ساماندهی سواحل جنوب مد نظر است که طرح ساماندهی سواحل روخانه‌ها و تالاب‌ها هم  مصوب شود.

قریب همچنین درباره‌ احداث کمپ‌های گردشگری در استان گفت: قرار است بر اساس ظرفیت‌های استان و با توجه به اولویت‌های موجود در مناطق مختلف برای ارایه‌ خدمات به گردشگران تعدادی کمپ گردشگری در استان در نظر گرفته شود.

او در خصوص ارایه تسهیلات به بخش خصوصی برای ایجاد تأسیسات گردشگری اظهار کرد: طی گفت‌وگوهای صورت گرفته موافقت شد که پروژه‌های ایجاد تأسیسات گردشگری در استان با حداقل 30 درصد پیشرفت فیزیکی برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه‌‌ ملی معرفی شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار