تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۵۴۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انهدام باندحفاری غیرمجاز و دستگیری 7نفر در مسجدسلیمان
فرمانده‌ی یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان از انهدام باند حفاری غیرمجاز، دستگیری 7 نفر و کشف و ضبط یک اسلحه‌ی شکاری و آلات و ادوات حفاری در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد
خوزنیوز: فرمانده‌ی یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان از انهدام باند حفاری غیرمجاز، دستگیری 7 نفر و کشف و ضبط یک اسلحه‌ی شکاری و آلات و ادوات حفاری در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سرهنگ پاسدار حسین بهداروند با اعلام این خبر اظهار کرد:  براساس گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان و باتوجه به اخبار واصله مبنی بر فعالیت یک گروه باند حفار غیرمجاز در محدوده‌ی آن شهرستان، راهنمایی‌های لازم توسط این یگان صورت گرفت.

او با اشاره به این‌که پس از اطمینان از صحت امر، هماهنگی‌های لازم با نیروهای انتظامی و پلیس اطلاعات به‌عمل آمد، افزود: با وجود بعد مسافت حوالی هفتاد کیلومتر با وسیله‌ی نقلیه و لزوم پیاده‌روی به مدت یک ساعت و نیم در مسیر صعب‌العبور، با همراهی فرماندهی پاسگاه گل‌گیر و جانشین اطلاعات مسجدسلیمان به محل گزارش حفاری عزیمت کردیم.

سرهنگ بهداروند با بیان این‌که چند نفر در محل در حال حفاری مشاهده شدند، ادامه داد: حفاران که مسلح بودند با مشاهده‌ی نیروها قصد تیراندازی داشتند که با عکس‌العمل مشترک و سریع نیروهای انتظامی، اطلاعات و یگان حفاظت و با شلیک 8گلوله، هفت نفر دستگیر و یک قبضه تفنگ شکاری دولول،  یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه هیلتی و تعدادی آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط شدند.   

فرمانده‌ی یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان در پایان بیان کرد: در این خصوص، گزارش و پرونده‌ی مقدماتی تشکیل و متهمین و اشیاء مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروهای انتظامی شدند.
:
:
:
آخرین اخبار