تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۵۴۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
وضعیت فرسایش رودخانه در دو روستای خوزستان بحرانی است
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از تزریق اعتبارات لازم برای ایمن‌سازی دو روستای در معرض خطر فرسایش رودخانه در استان خبر داد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از تزریق اعتبارات لازم برای ایمن‌سازی دو روستای در معرض خطر فرسایش رودخانه در استان خبر داد.
 
کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها و برآوردهای سازمان آب و برق خوزستان، بیش از 116 بازه فرسایشی در رودخانه‌های استان وجود دارد اما مطالعات در این حوزه باید به طور کارشناسانه کامل‌تر شوند.
 
وی تصریح کرد: روستای "ام‌الحجار" در بخش دارخوین شادگان و همچنین روستای "سیدنبی" در بخش مرکزی اهواز که به ترتیب در حاشیه رودخانه‌های کارون و دز هستند، از سال‌های گذشته به علت فرسایش رودخانه در این دو نقطه در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارند.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی این دو روستا بازدیدهایی از این دو نقطه داشتیم و با جلسات و هماهنگی‌هایی که انجام گرفت، اعتبارات لازم از طریق ستاد مدیریت بحران خوزستان برای ایمن‌سازی این دو روستا و جلوگیری از فرسایش خاک به سازمان آب و برق خوزستان تزریق شد.
 
حاجی‌زاده ادامه داد: البته خوشبختانه فرسایش خاک هنوز به این دو روستا نرسیده است اما در حال پیگیری هستیم تا هر چه سریعتر کار ایمن‌سازی در روستاهای ام‌الحجار و سیدنبی انجام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار