تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۵۴۲۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان میزبان جشنواره منطقه‎ای سینمای جوان
رییس انجمن سینمای جوان آبادان از برگزاری پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در این شهرستان خبر داد
رییس انجمن سینمای جوان آبادان از برگزاری پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در این شهرستان خبر داد.
 
مجید عیدان اظهار کرد: پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از سوم تا ششم دی‎ماه 96 با شرکت 10 استان کشور از جمله خوزستان در آبادان برگزار خواهد شد.
 
 وی با بیان این‎که جنشواره شامل سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‎باشد افزود: فراخوان این جشنواره از مدت‌ها پیش تنظیم و به استان‌های شرکت‎کننده ارسال شده است؛ این در حالی است که آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ششم آبان 96 تعیین شده است که پس از آن آثار در نیمه دوم آبان‎ماه بررسی و راه یافتگان نهایی به جشنواره نیز در آذرماه اعلام خواهند شد.
 
مدیر انجمن سینمای جوان آبادان با اشاره به محل برگزاری جشنواره گفت: فیلم‌های جشنواره در سالن سینما مهر به نمایش درخواهند آمد و جلسات نقد و بررسی و کارگاه‌ها نیز در تئاتر شهر برگزار می شود. این در حالی است که هنوز در خصوص محل برگزاری نمایشگاه عکس این جشنواره تصمیم‌گیری نشده است.
 
وی عنوان کرد: این جشنواره با هدف حمایت از تولیدات حرفه‎ای و نیمه‎حرفه‎ای هنرجویان استان‎های سراسر کشور و شناسایی و معرفی استعدادهای جوان سینمایی در خارج از مرکز انجام می‌شود چرا که فیلم‌های کوتاه تولید شده در ایران به طور معمول در تلویزیون نمایش داده نمی‌شوند و در سینماها نیز قابلیت اکران را دارا نیستند. بنابراین بهترین محل برای اکران و دیده شدن فیلم کوتاه، ‌جشنواره‌های منطقه‌ای هستند که باعث شناسایی استعدادها و ترغیب جوانان می‌شود.
 
عیدان در ادامه خاطرنشان کرد: تمام آثاری که موفق به دریافت تندیس در این جشنواره شوند به طور مستقیم به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا خواهند کرد.
 
او با اشاره به این‎که جشنواره با حمایت منطقه آزاد اروند به ویژه آقای همایون قنواتی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه در شرف برگزاری است ابراز امیدواری کرد: آبادان بتواند میزبان خوبی برای استان‎های شرکت‎کننده باشد.
 
آبادان تاکنون در سه دوره (با احتساب این دوره) در سال‎های 1388، 1393 و 1396 میزبان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار