تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۵۴۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
توجه به علوم کاربردی موجب سرافرازی ایران در جهان می‌شود
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره زندگی هر فرد زمان شروع آموزش در جایگاه‌های دانشگاهی است، گفت: توجه به علوم کاربردی منجر به پیشرفت، حرکت، تحرک، نوآموزی و گام‌های بلند می‌شود که نتیجه آن سرافرازی ایران در جهان است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره زندگی هر فرد زمان شروع آموزش در جایگاه‌های دانشگاهی است، گفت: توجه به علوم کاربردی منجر به پیشرفت، حرکت، تحرک، نوآموزی و گام‌های بلند می‌شود که نتیجه آن سرافرازی ایران در جهان است.

توجه به علوم کاربردی موجب سرافرازی ایران در جهان می‌شود

دکتر ایرج نظری در همایش ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که روز دوشنبه (17 مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم دانشجویان جدیدالورود دانشگاه دورانی پر از شور و هیجان داشته باشند و این دوره برای شما پر از آموخته‌های مفید باشد تا در آینده موجب تغییر و تحولات برزگ اجتماعی برای کشور شوید.
 
وی افزود: مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره زندگی هر فرد زمان شروع آموزش در جایگاه‌های دانشگاهی است. دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان همه دوره‌های خاصی هستند تا فرد را برای حضور در دانشگاه و تحصیلات تکمیلی آماده کنند و دانشجو بتواند در آینده خدمات مفیدی را به جامعه ارائه دهد.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در اسلام به آموزش و دانش تأکید ویژه‌ای شده است. اگر برنامه‌های زندگی و مدیریتی به علوم کاربردی توجه داشته باشند این مسأله قطعا منجر به پیشرفت، حرکت، تحرک، نوآموزی و گام‌ها بلندی می‌شود که نتیجه آن سرافرازی کشور ایران در جهان خواهد بود. تلاش کنید به مسائل حاشیه‌ای کمتر توجه کنید. سعی کنید در طول دوران تحصیل خود مسائل علمی و آموزشی که شامل مسائل تکنیکی و اجتماعی می‌شوند را بیاموزید زیرا این مسائل در آینده برای شما بسیار مفید خواهد بود.   
 
به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: شما دانشجویان می‌توانید منشا بسیاری از افتخارات باشید اما شاید این مساله را امروز باور نکنید. وجود فارغ‌التحصیلان موفق دانشگاه در سراسر کشور و در خارج از کشور نشان‌دهنده این مسأله است که شما نیز می‌توانید به این جایگاه دست پیدا کنید.
 
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از دانشگاه‌های افتخارآفرین کشور است. بیش از 640 عضو هیأت علمی در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که 48 نفر از این افراد دارای مرتبه استادی هستند و 93 نفر نیز مرتبه استادیار دارند. وجود این تعداد عضو هیأت علمی در دانشگاه نشان‌دهنده منابع نیروی انسانی مناسبی است که برای دانشجویان فراهم شده است. این منابع در طول دوران تحصیل در اختیار شما قرار دارد اما چگونگی استفاده از این منابع برعهده شما است.
 
معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: در سال‌های اخیر تقریبا تمام رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت بررسی شده‌اند. در این بررسی‌ها ممکن است برخی از رشته‌ها disaprouve شوند به این معنا که دانشگاه در این رشته‌ها صلاحیت پذیرش دانشجو ندارد اما هیچ‌یک از رشته‌های دانشگاه ما disaprouve  نشدند.
 
رفیعی گفت: تقریبا در اغلب رشته‌ها از مقطع کارشناسی تا PHD و از مقطع دکتری حرفه‌ای تا فوق تخصص در دانشگاه جندی شاپور وجود دارند. در دانشگاه جندی شاپور بیش از هفت هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید نیز بیش از یک هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکتری حرفه‌ای و حدود 500 دانشجو نیز در مقطع تحصیلات تکمیلی  وارد دانشگاه شده‌اند.
 
وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت دانشگاه تصمیم بر این شد تا در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی مانند کاردانی پذیرش نداشته باشیم و پذیرش دانشجو در این مقطع بر عهده دانشگاه‌ها کوچک‌تر قرار گیرد. ممکن است پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی نیز در برخی رشته‌ها در سال‌های آینده بر عهده دیگر دانشگاه‌ها گذاشته شود.
 
معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تأکید کرد: خود را به جزوه محدود نکنید. تعدادی از فارغ‌التحصیلان ما در سال‌های اخیر در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل شده‌اند یا در این کشورها شاغل هستند که این مسأله نشان‌دهنده پتانسیل بالای تربیت دانشجو در این دانشگاه است. اگر دانشجو همت به خرج دهد می‌تواند به مدارج بالا دست پیدا کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار