تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۵۴۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
مطالبه‌گری جزو روحیه دانشجویی است/ دانشجو باید به فکر اصلاح جامعه باشد
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مطالبه‌گری جزو روحیه دانشجویی است، گفت: دانشجویی که مطالبه‌گر نباشد یک دانشجوی مرده است. فردی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که از نظر اجتماعی به بلوغ رسیده و با دردهای جامعه آشنا باشد
مطالبه‌گری جزو روحیه دانشجویی است/ دانشجو باید به فکر اصلاح جامعه باشدمعاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مطالبه‌گری جزو روحیه دانشجویی است، گفت: دانشجویی که مطالبه‌گر نباشد یک دانشجوی مرده است. فردی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که از نظر اجتماعی به بلوغ رسیده و با دردهای جامعه آشنا باشد.
 
دکتر ساسان موگهی در همایش ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که روز دوشنبه (17 مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز جزو هشت دانشگاه تیپ یک کشور محسوب می‌شود. فعالیت‌های مختلفی در طول چهار سال گذشته انجام شده و به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کردیم که این موفقیت‌ها حاصل تلاش تمام مجموعه دانشگاه است.
 
وی افزود: برخی اصرار دارند بگویند مسائل فرهنگی و آموزشی از دست رفته و رتبه پژوهشی دانشگاه تنزل پیدا کرده است. متاسفانه می‌بینیم که این افراد از خود مجموعه دانشگاه هستند. ما با آغوش باز نقد را می‌پذیریم. کسی که نقد می‌کند می‌خواهد مشکلات را حل کند تا مسائل را بهتر ببینیم. اما نقد با هتک حرمت تفاوت دارد. حیثیت یک عضو هیات علمی را در فضای مجازی پایمال کردن یا کلیت دانشگاه را زیر سؤال بردن، نقد است؟
 
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: مدیریت دانشجویی که مربوط به حوزه خوابگاه، وام‌های دانشجویی، مسائل مربوط به سلف و ... می‌شود، زیرمجموعه معاونت دانشجویی است. زمانی که من مسئولیت معاونت دانشجویی دانشگاه را پذیرفتم، دانشجویان ما در پنج خوابگاه خودگردان اقامت داشتند. اکنون این خوابگاه‌ها برچیده شده‌اند و به تمامی دانشجویان، خوابگاه تعلق می‌گیرد. خوابگاه دوم متاهلی دانشگاه نیز فعال شده و در این خوابگاه می‌توانیم 32 خانوار را بپذیریم.
 
موگهی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلاتی که خوابگاه‌های دانشگاه داشتند، اعلام کرده بودیم به دانشجویان جدیدالورود خوابگاه تعلق نمی‌گیرد. قصد داشتیم خوابگاه‌ها را بازسازی کنیم زیرا مناسب دانشجویان نبودند. اما دیدیم که پیدا کردن مکان برای اسکان حدود 600 نفر در اهواز بسیار مشکل است، به همین دلیل به دانشجویان خوابگاه دادیم. از دانشجویان می‌خواهیم در طول این ترم تحصیلی با ما همکاری کنند.
 
وی گفت: در مدیریت فرهنگی، کانون‌های مختلف دانشجویی، نشریات، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی وجود دارند و دانشجویان می‌توانند در این انجمن‌ها فعالیت کنند. دانشجویان کار گروهی را در کانون‌های دانشجویی می‌آموزند. اگرچه اولویت اصلی دانشگاه، تولید علم، پژوهش و درس خواندن است، اما ما اعتقاد داریم زیرساخت همه چیز، فرهنگ است. اگر فرهنگ نباشد درس خواندن نیز فایده‌ای ندارد.
 
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: فردی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که از نظر اجتماعی به بلوغ رسیده و با دردهای جامعه آشنا باشد. هدف ما این نیست که پزشکی تربیت کنیم که نسبت به درد بیمار خود بی‌تفاوت باشد. دانشگاه باید اسلامی و مبداء تحولات باشد.
 
موگهی خاطرنشان کرد: تیم‌های ورزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در 48 رشته فعال هستند. از دانشجویان می‌خواهیم در طول دوران تحصیل خود در این تیم‌ها عضو شوند زیرا ورزش باعث از بین بردن افسردگی و اضطراب دانشجویان می‌شود.
وی در خصوص ایجاد مراکز مشاوره در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: مراکز مشاوره و راهنمای تحصیلی فعال هستند. در خوابگاه و تمام دانشکده‌ها، مشاور حضور دارد. حتی دانشجویان می‌توانند شماره مشاوران را دریافت کنند و از بعد از ظهر تا 12 شب با مشاور خود در تماس باشند. با توسعه مراکز مشاوره و فعالیت مشاوران، توانستیم اقدام به خودکشی را در دانشگاه به حدود صفر برسانیم. در حالی که این آمار در سال‌های گذشته، رقم بالایی بود.
 
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره شوراهای انضباطی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هر جایی قانون و مقرراتی دارد. اگر دانشجویی شئونات دانشجویی را رعایت نکرد به شورای انضباطی احضار می‌شود. ما به دنبال ایجاد مشکل برای دانشجویان نیستیم. پرونده‌هایی که به شورای انضباطی آمده‌اند در سال 96 نسبت به سال 95، 50 درصد کاهش داشتند. اگر دانشجو، دانشگاه را با مراسم عروسی یا تولد اشتباه گرفته باشد، مجبوریم او را به این شورا اعزام کنیم. دانشگاه محل پژوهش و تحصیل علم است. از دانشجویان می‌خواهم آیین‌نامه‌های انضباطی را مطالعه کنند. قوانین و مقررات دانشگاه سخت نیستند.
 
موگهی گفت: دانشجویان هر انتقاد و شکایتی که داشته باشند، می‌توانند با ادمین‌های کانال مف‌دا ارتباط برقرار کنند. مف‌دا بزرگترین خبرگزاری رسمی دانشگاه علوم پزشکی است. ما به دنبال این هستیم که دانشجویان مطالبه‌گر باشند. مطالبه‌گری جزو روحیه دانشجویی است. اگر چنین نباشد، آن دانشجو یک دانشجوی مرده است. چنین دانشجویی به درد کشور نمی‌خورد. دانشجویی برای کشور مفید است که به فکر اصلاح کشور باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار