تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۵۴۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت دفتر کنسولگری عراق در آبادان؛
آغاز صدور روادید اربعین در 34 دفتر مجاز آبادان و خرمشهر
روادید زائران اربعین حسینی در 34 دفتر مجاز در آبادان و خرمشهر انجام می شود
مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت:روادید زائران اربعین حسینی در 34 دفتر مجاز در آبادان و خرمشهر انجام می شود.

ناصر حویزاوی دوشنبه افزود:صدور روادید به صورت انفرادی و گروهی پس از ثبت نام در سامانه سماح در 34 دفتر مجاز که از سوی منطقه آزاد اروند معرفی شده است انجام می شود.

وی اظهار کرد :با هماهنگی با مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند برای کاربران دفاتر معرفی شده کلاس ها و دوره های کار با سامانه سماح برگزار شده و کد امنیتی دریافت کرده اند.

حویزاوی گفت:34 دفاتر در مناطق مختلف شهرهای آبادان و خرمشهر آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند.

 افتتاح دفتر کنسولگری عراق در آبادان

مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت:دفتر کنسولگری عراق در آبادان راه اندازی شده و روادید زائران اربعین حسینی در مدت 48 تا 72 ساعت صادر می شود.

وی از زائران و مشتاقان حضور در پیاده روی اربعین حسینی خواست تا از طریق دفاتر و مراکز مجاز روادید تهیه کنند و افزود: برای شرکت در اربعین حسینی داشتن بیمه نامه و روادید الزامی است.

حویزاوی اظهار کرد : صدور ویزای عراق فقط از طریق این دفاتری که اسامی آنها از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اعلام خواهد شد و طبق نرخ مصوب سازمان حج و زیارت صادر می شود.

حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه تا 15 روز قبل از اربعین شروع و بازگشت آنان تا سه روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد.

در اربعین پارسال حدود 430هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار