تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۵۴۲۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دلایل عمده شکایات کم‌فروشی اینترنت از زبان وزیر
برخی شرکت‌ها مشترک را بین دو تا پنج درصد بیشتر از چیزی که به صورت واقعی دانلود می‌کند، شارژ می‌کنند. البته آنها استدلال‌های مختلفی داشتند که درباره این موضوع پس از گزارش سازمان تنظیم مقررات تصمیم‌گیری می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیشترین موارد شکایات کم‌فروشی اینترنت مربوط به عدم رعایت امنیت مودم وای‌فای یا به‌روزرسانی اتوماتیک نرم‌افزارها بوده است، گفت: برخی شرکت‌ها مشترک را بین دو تا پنج درصد بیشتر از چیزی که به صورت واقعی دانلود می‌کند، شارژ می‌کنند. البته آنها استدلال‌های مختلفی داشتند که درباره این موضوع پس از گزارش سازمان تنظیم مقررات تصمیم‌گیری می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی عصر دوشنبه در حاشیه دیدار وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان، با اشاره به اعلام اسامی و اعتراضات مربوط به کم‌فروشی اینترنت اظهار کرد: گزارش سازمان تنظیم مقررات تهیه و ارائه شده است. علت گزارش از شکایاتی که واصل شده بود را بررسی کردند که عمده علل، عدم آگاهی مردم در استفاده از خدماتی بود که در اختیار دارند.

وی با اشاره به دلایل تصور افراد از کم‌فروشی اینترنت گفت: در برخی موارد امنیت مودم وای‌فای مناسب نبوده و پسوردشان توسط دیگران شناسایی شده و حجم اینترنت آنها مورد استفاده قرار گرفته است. مورد دیگر اینکه به‌روزرسانی نرم‌افزارها به صورت اتوماتیک انجام گرفته و آن را مدیریت نکردند. البته دلایل متعددی وجود داشته اما مهم‌ترین عامل این موارد بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: مساله بعدی این است که نارضایتی در بین مردم وجود دارد و از بین نرفته است. وظیفه آگاهی‌رسانی بر عهده شرکت‌هاست که به مردم ابزار لازم را بدهند تا میزان استفاده خود از اینترنت را ببینند. با بررسی شکایات، مردم آگاه می‌شوند بیشترین شکایات از کجاست و همین اطلاع‌رسانی‌ها باعث شده بسیاری از شکایات وارده کم شود. همچنین آمار منتشرشده اثر پیشگیرانه خود را داشته و شرکت‌ها حساس شده‌اند.

آذری جهرمی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات یک بررسی میدانی انجام داده و به صورت ناشناس حساب‌هایی را از تمام شرکت‌ها خریداری کرده و مورد استفاده قرار داده، افزود: طبق این گزارش، بین دو تا پنج درصد از آنچه که مشترک به صورت واقعی دانلود می‌کند، در شرکت‌ها متفاوت است و آنها مشترک را مازاد شارژ می‌کنند. برای مثال اگر یک فایل ۱۰۰ مگابایتی را دانلود می‌کنند، ۱۰۵ مگابایت برایشان محاسبه می‌شود. البته شرکت‌ها استدلال‌های مختلفی داشتند که گزارش آن توسط سازمان تنظیم بررسی و در نهایت در مورد این موضوع مهم تصمیم‌گیری می‌شود.

ترانزیت، امنیت سایبری و تبادلات پستی، زمینه گسترش همکاری ایران و ارمنستان

 وزیر ارتباطات همچنین پس از دیدار با واهان ماردیروسیان وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان، با اشاره به محورهای مطرح‌شده در این دیدار، ترانزیت، امنیت سایبری و تبادلات پستی را از زمینه‌های مناسب همکاری بین دو کشور برشمرد و با اشاره به روابط سازنده دو کشور از سال‌های گذشته، گفت: در این دیدار ضمن مرور همکاری‌های گذشته بر توسعه روابط تجاری دو طرف تاکید داشتیم.

وی به همکاری با کشور ارمنستان در حوزه ترانزیت بین‌الملل اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته ترانزیت عراق به اروپا از طریق ارمنستان  10 برابر افزایش داشته است که مقرر شد با انجام مذاکرات سه‌جانبه از همین طریق، ترانزیت بین‌الملل به کشور ترکمنستان نیز انجام شود. همچنین فعالان حوزه صنعت ICT  ارمنستان در نمایشگاه تله‌کام تهران حضور می‌یابند و در این بازدید با ظرفیت بخش خصوصی ایران در این حوزه برای همکاری‌های دو جانبه آشنا می‌شوند.

آذری جهرمی به تشکیل کمیته‌ای از دو کشور برای همکاری در حوزه امنیت سایبری نیز اشاره کرد و گفت: افزایش تبادلات پستی دو کشور و توسعه دیتاسنترها از دیگر موضوعاتی بود که برای گسترش همکاری‌های دوجانبه مطرح شد. همچنین امیدواریم پس از انجام این توافقات تبادلات بین دو کشور چندین برابر ظرفیت فعلی شود.

وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان نیز با اشاره به روابط دیرینه ایران و ارمنستان، گفت: به موضوعات مطرح‌شده در این دیدار در آینده نزدیک به صورت عمیق‌تر پرداخته ‌می‌شود. سطح همکاری‌های دو کشور از ترانزیت تا همکاری‌های پستی و فناوری اطلاعات و امنیت سایبری گسترش‌ می‌یابد.

ماردیروسیان همچنین از تصمیم دو طرف برای تشکیل گروه‌هایی درباره نحوه همکاری‌های آینده دو کشور خبر داد و تاکید کرد: در این زمینه همایش‌ها و کنفرانس‌های مشترکی برگزار می‌شود.

وی در پایان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای سفر به ارمنستان و بررسی موضوعات مطرح‌شده دعوت کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار