تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۵۴۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اداره آموزش و پرورش شادگان:
۸۷۵۶ هزار نفر در شهرستان شادگان با سواد شدند
مدیر اداره آموزش و پرورش شادگان گفت: از سال ۹۰ تاکنون، هشت هزار و ۷۵۶ نفر تحت پوشش نهضت سواد آموزی این شهرستان قرار گرفتند
مدیر اداره آموزش و پرورش شادگان گفت: از سال ۹۰ تاکنون، هشت هزار و ۷۵۶  نفر تحت پوشش نهضت سواد آموزی این شهرستان قرار گرفتند.

سید صالح فاضلی اظهار کرد: براساس دستورالعمل موجود، سواد آموزی بر سه محور استوار است. دوره سواد آموزان بی‌سواد، دوره تحکیم و سومین موضوع دوره انتقال که وقتی یک فرد سواد آموز تمام دوره‌ها را با قبولی طی کرد، می‌تواند برای ادامه تحصیل وارد مقطع ششم راهنمایی شود.

وی افزود: کاهش آمار بی سوادی در شادگان نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است چرا که بسیاری از این افراد در میانه مسیر سوادآموزی از تصمیم خود منصرف می شوند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شادگان به نداشتن انگیزه برای حضور در کلاس ها نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از متقاضیانی که به نهضت سوادآموزی مراجعه می کنند مدتی بعد از ثبت نام به دلیل نداشتن انگیزه از حضور در کلاس ها منصرف می شوند و ادامه تحصیل را رها می کنند.

وی اضافه کرد: دهیاری‌ها و شوراهایی که موفق شوند در روستاهایشان بی‌سوادی را به صفر برسانند و یا به نحو چشمگیری کاهش دهند، مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

فاضلی در پایان مشارکت همه سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها در شناسایی بی‌سوادان را بسیار مهم دانست.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار