تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زهکش نیشکر هفت تپه سلامت روستاییان را تهدید می کند
زهکش های شرکت نیشکر هفت تپه باعث آلودگی محیط زیست اهالی روستاهای میان آب و سید خلف گوماط در شهرستان شوش شده است
زهکش های شرکت نیشکر هفت تپه باعث آلودگی محیط زیست اهالی روستاهای میان آب و سید خلف گوماط در شهرستان شوش شده است.

اهالی روستاهای میان آب و سید خلف گوماط در شهرستان شوش تا کنون بارها به مسئولان شبکه بهداشت و درمان شوش مشکل زهکش های شرکت نیشکر هفت تپه را اطلاع داده اند اما نتیجه ای نگرفتند.

زهکش این شرکت دقیقا از وسط روستاهای میان آب و سید خلف عبور می کند. این زهکش دارای شیب تند و بدون حفاظ است و تبدیل به محل تلبار زباله شده و تا کنون تبعات و خطرات متفاوتی را برای اهالی به بار آورده است.

سال ۸۸ به علت طغیان آب های زهکش شرکت نیشکر هفت تپه، روستای سید خلف زیر آب رفت و همه زباله ها، روستا را قبضه کردند. چند سال بعد و در سال ۶۹ یک دختر از خانواده دلفی در زهکش افتاد و جان باخت.  

نیشکر هفت تپه تاکنون برای بهبود این وضعیت هیچ گونه گام مثبت و موثری بر نداشته است. اهالی معتقدند سهم آنها از این شرکت تنها آلودگی، بیماری و تخریب محیط زیستشان است.

در این بین، سکوت سنگین برخی افراد با مخربان محیط زیست برای کنشگران شوشی قابل تحمل و توجیه نیست. این دودساز بزرگ گویی صدای اعتراض روستاییان را نمی شنود.

آتش و دود و خاکستر، گرمایی که زمین را نابود می کند و دود و خاکستری که آدمیان را آرام به ورطه نابودی می کشاند. همه نتیجه عقب ماندگی در برداشت محصول نیشکر است. وقتی هدف می شود مکیدن منابع زمینی و شعار افزایش تولید به ابتدایی ترین شکل، این نتیجه ناگزیر نابودی محیط زیست و به تبع آن تهدید سلامت شهروندان را به همراه دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار