تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۵۴۳۲۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل قطار شهری اهواز خبر داد:
احتمال ایجاد تغییر در طول مسیر خط یک مترو اهواز
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با بیان اینکه تا پایان هفته آینده پروژه مترو به طور توجهی فعال‌تر خواهد شد از احتمال افزایش طول خط مترو اهواز در فاز اول بهره‌برداری خبر داد
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با بیان اینکه تا پایان هفته آینده پروژه مترو به طور توجهی فعال‌تر خواهد شد از احتمال افزایش طول خط مترو اهواز در فاز اول بهره‌برداری خبر داد.
 
شهرام شاهین‌زاده با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: در حال حاضر پروژه مترو در حال راه‌اندازی مجدد و خروج از وضعیت نیمه تعطیل روزهای اخیر است. با نمایندگان شرکت کیسون پیمانکار این پروژه نیز جلساتی داریم و پیمانکار به اجرای پروژه بر اساس برنامه زمانبندی متعهد شده است.
 
وی در خصوص تزریق اعتبارات و منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی فاز اول خط یک تصریح کرد: متأسفانه بررسی لایحه انتشار 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت شهری برای پروژه مترو در شورای چهارم به تعویق افتاد و به شورای پنجم رسید.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز ادامه داد: این لایحه در آخرین جلسه شورا به تصویب رسیده اما به دلیل پایان یافتن زمان آن، مجوز این اوراق در بانک مرکزی منقضی شده است و پایدار شدن مجدد این اوراق کمی زمان می‌برد. با تزریق پول‌های این اوراق، تخصیص 150 میلیارد تومانی دولت برای پروژه مترو اهواز نیز محقق خواهد شد.
 
شاهین‌زاده ادامه داد: علاوه‌‌ بر این اعتبارات، آقای کتانباف اعتبارات و منابع دیگری را نیز برای این پروژه در نظر گرفته است. قبلا قول دادیم که تا پایان سال فاز اول خط یک مترو به طول 6.8 کیلومتر به بهره‌برداری برسد اما شهردار تمایل دارد که طول خط یک فاز نخست بهره‌برداری حتی اگر به سال بعد بیانجامد، افزایش یابد.
 
 وی عنوان کرد: با توجه به احداث تونل‌های خیابان سلمان فارسی نظر شهردار این است که در فاز اول بهره‌برداری به جای ایستگاه فرودگاه تا مصلا به طول 6.8 کیلومتر که قبلا برنامه‌ریزی شده بود تا ایستگاه‌های خیابان سلمان فارسی و همچنین میدان ساعت پیش برویم که در این صورت طول خط در فاز نخست بهره‌برداری به حدود 12 کیلومتر می‌رسد.
 
‌مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز ادامه داد: در این صورت هرچند ممکن است زمان بهره‌برداری بیشتر به طول بیانجامد و تا سال آینده طول بکشد اما مؤثرتر و بهتر خواهد بود و بهره‌برداری آزمایشی نمی‌شود. تا پایان هفته آینده می‌توانیم در خصوص پروژه مترو خبرهای بهتری به مردم بدهیم و تا آن موقع پروژه به طور قابل توجهی فعال‌تر خواهد شد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
5
فقط ميخوان زمان بخرند، شما اون 6.8 کیلومتر رو افتتاح کن!
مگه قراره بعد از افتتاح این چند کیلومتر پروژه تعطیل بشه؟!!
کریم
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
5
خاک بر سر مسئولین ما کنه که 12 کیلومتر طول مسیر اون هم با اما و اگر که تا ساعت برسه یا نه را برای خودشون افتخار میدونن
اونم بعد اینهمه معطلی با اینهمه هزینه
بابا تهران خط هفت و هشت هم افتتاح شده
اصفهان سه خطه شده
مشهد خط سومشه
شیراز هم خط دومشه
ما تو یه خطش هم گیریم
به عمر بچه هامون شاید برسه شاید
از ما که گذشته دیگه
خوشبین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
2
این مترو هیچ وقت به بهره برداری نمیرسه نهایتا از تونل هاش بعنوان جان پناه در زمان جنگ بعدی استفاده خواهد شد.
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
2
هر ماه تهران یک خط مترو یا یک تونل افتتاح میکنن اما اهواز از ساخت مترو چند سال میگذره هنوز خبری نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
6.8 کیلومتر بعد از 16 سال کار؟
با بیل و کلنگ میکندن فوق فوقش 1 سال میشد
پرسنل مترو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
0
0
من نمیدونم رو چه حساب و چه معیاری میگن سال دیگ خط یک راه اندازی میشه!!! فعلا که ۱۲ ماه حقوق به ما ندادنه و یک ساله کل پروژه خوابه ایستگاه هم که نصف بیشترشون هنوز یک درصدم کار نشده
:
:
:
آخرین اخبار