تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۵۴۳۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت زعفران در سطح 10 هکتار از اراضی ایذه
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه از کشت زعفران در سطح 10 هکتار برای نخستین‌بار در این شهرستان خبر داد
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه از کشت زعفران در سطح 10 هکتار برای نخستین‌بار در این شهرستان خبر داد.
 
مصطفی هنرمندیان اظهار کرد: کشت زعفران در شهرستان ایذه به صورت آزمایشی در سطح کوچکی در شهرستان از سه سال گذشته آغاز شده و امسال برای اولین بار این کار در سطح بیش از 10 هکتار انجام می‌شود.
 
وی افزود: بر اساس شرایط اقلیمی ایذه و بارندگی، حاصلخیزی، ارتفاع از سطح دریا و عملکرد بسیار خوب کشت زعفران در سه سال گذشته پیش‌بینی می‌شود، امسال بیش از 800 گرم زعفران در هر هکتار از مزارع ایذه برداشت شود.
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه با بیان این‌که کشت زعفران در آینده به یکی از کشت‌های اصلی ایذه تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: پیاز زعفران بیش از هفت سال ثمر دارد و عمده عملکرد اقتصادی آن از سال چهارم به بعد آغاز می‌شود.
 
وی با اشاره به این‌که کشت زعفران از 15شهریورماه آغاز و تا 15 آبان ماه ادامه دارد، گفت: برداشت زعفران در شهرستان 20 روز پس از اولین بارندگی ایذه از مزارع انجام خواهد شد که پیش بینی می‌کنیم برداشت در آذرماه باشد.
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز زمان کشت زعفران در ایذه کشاورزان شهرستان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به مدیریت جهاد کشاورزی ایذه مراجعه و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار