تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۵۴۳۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
اختصاص یک درصد از اعتبارات خوزستان به ورزش
با دستور استاندار، یک درصد از سرجمع اعتبارات استان به ورزش اختصاص پیدا خواهد کرد که این یک کار بزرگ و یک اقدام انقلابی است
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با دستور استاندار، یک درصد از سرجمع اعتبارات استان به ورزش اختصاص پیدا خواهد کرد که این یک کار بزرگ و یک اقدام انقلابی است.

افشین حیدری در نشست با روسای هیات‌های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستانی که امروز (سه شنبه) در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: از تمام روسای هیات های ورزش استان و ادارات ورزش و جوانان شهرستانی که همیشه پای کار و باوجود کمبودها و نواقص در تلاش هستید، قدردانی می کنم. امروز روز خوبی برای خانواده ورزش استان است و با تلاش و کوشش تک تک شما دوستان، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به عنوان برتر در بین ادارات کل سراسر کشور از سوی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد و استان های بزرگی از جمله اصفهان، فارس و گیلان پشت سر خوزستان هستند.

وی افزود: استان خوزستان از نظر استعداد و سرمایه ورزشی چیزی کم ندارد و ما در استان پیشکسوت، استعداد و نخبه های خوب علمی داریم که باید بتوانیم یک سازوکار خوبی تعیین کنیم و آن را در خدمت به مردم و ایجاد فرصت برای نسل جوان به کار بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: وقتی اداره ای موفق می شود، یعنی هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها خوب عمل کرده اند و من لوح سپاس عنوان برتر را متعلق به تک تک شما دوستان می دانم و این اتفاق بزرگ با زحمات شما رقم خورد.

وی ادامه داد: البته تنها کسب عنوان برتر کافی نیست و ما باید لایحه های مختلف جامعه را برطرف کنیم تا ببینیم سطح خدمات رسانی ما به جامعه چطور بوده است و همچنین باید ببینیم که مردم چقدر از کار ما راضی هستند. ما خادم مردم هستیم و آمده ایم که یک حلقه اتصال بین مردم، ایجاد فرصت و معرفی استعدادها باشیم.

حیدری با تاکید به حضور روسای هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستانی در چنین جلساتی، عنوان کرد:  ما در این جلسات برای مردم برنامه ریزی می کنیم و خط قرمز ما خدمت به مردم است.

وی بیان کرد: در هیچ دوره ای از تاریخ، خداوند به ما خوزستانی ها اینقدر فرصت نداده است که شرایط برای توسعه ورزش فراهم باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: همچنین ما یک استاندار ورزشی داریم که دغدغه ورزش را دارد و به نظرم دکتر شریعتی، ورزشی ترین استاندار دولت است. قرار است وزیر ورزش و جوانان نیز به صورت ویژه از او تجلیل کند.

وی ادامه داد: دکتر شریعتی در جلسه ای که با حضور جمعی از مسوولان استان برگزار شد، عنوان کرد که طی بازدیدی که از شهرستان ها داشتیم یکی از بزرگترین مشکلات استان، نبود امکانات در شهرستان ها و عدم وجود منابع مالی برای هیات ها است و باید به صورتی برنامه ریزی کنید که دست ورزش استان باز باشد.

حیدری خاطرنشان‌کرد: با دستور استاندار و با پیگیری هایی که داشتیم یک مصوبه خوبی گرفتیم و قرار شد که یک درصد از سرجمع اعتبارات استان به ورزش اختصاص پیدا کند که مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است و استاندار دستور داد که سازوکارش را ایجاد کنیم تا از سرجمع اعتبارات استان یک درصد به ورزش اختصاص پیدا کند، چرا که اگر جامعه سرمایه انسانی خود را از دست بدهد چه اتفاقی برای رشد و توسعه آن جامعه خواهد افتاد؟ به هر حال این یک کار بزرگ و یک اقدام انقلابی است.

وی افزود: همچنین در جلسه ای که با وزیر ورزش داشتیم این موضوع مطرح شد و دکتر سلطانی فر نیز قول دادند که همان مبلغ اعتباری که استان به ورزش اختصاص می دهد، او نیز به ورزش خوزستان اختصاص دهد که در این راستا نیز تفاهم نامه ای تنظیم شده که بر اساس آن مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط استاندار و مبلِغ ۲۰ میلیارد تومان توسط وزیر ورزش از منابع وزارت ورزش در سال ۹۶ به خوزستان داده خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در بحث اعتبارات و منابع هیات ها نتیجه گرفتیم که تجهیزات را جدا کنیم و بر این اساس درخواست هیات ها را برای تجهیزات جمع آوری کردیم و در حال انجام فرایند مناقصه است و این تجهیزات به زودی آماده می شود و در اختیار هیات ها قرار می دهیم.

وی عنوان کرد: تلاش این است که با حضور وزیر ورزش و نمایندگان استان که انصافا پیگیر مشکلات ورزش استان هستند، سازوکاری تهیه کنیم تا روسای هیات های شهرستانی ارتباط قویتری با روسای هیات های استانی داشته باشند و این موضوع را در ارزیابی هیات ها در نظر خواهیم گرفت.

حیدری بیان کرد: یکی از چالش های بزرگ خوزستان، بحث مناطق حاشیه ای است و به دستور استاندار نیز به زودی در مجموعه ورزش، چند اتاق به دفتر ورزش محلات و مناطق حاشیه ای اختصاص خواهیم داد. نگاه ما به ورزش محلات، فوق العاده ویژه است.

وی خطاب به روسای هیات های ورزش استان و ادارات ورزش و جوانان شهرستانی، گفت: در خصوص هدف گذاری ۲۰۲۰ به صورت جدی ورود کنید.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: ورزش بدون حضور اصحاب رسانه نمی تواند به عنوان یک جریان زنده، تنفس کند؛ ارتباط هیات های استان و شهرستان ها با مجموعه اصحاب رسانه باید نزدیک باشد و بگذارید از ما نقد کنند. ما برای مردم کار می کنیم. طرح ارتباط با اصحاب رسانه و هیات ها آماده شده است که به زودی نیز  آن را ابلاغ می کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزش خوزستان فاصله جامعه ورزش با آموزش و پرورش است؛ ما استعدادهای مان را از آموزش و پرورش صید می کنیم و باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم و ارتباط مان قوی‌تر باشد.

حیدری عنوان کرد: از ماه آینده نیز به صورت ماهانه یک پروژه آماده افتتاح خواهیم داشت و تلاش مان این است که طی یکی دو سال آینده تمام پروژهای نیمه تمام استان را تکمیل کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار